Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

Πού πήγαινες κερά μου, Πού; πήγαινες πρωί πρωί με τα στενά βαλμένα και τα Ρεθεμνιωτόπουλα έχεις κουζουλαμένα!


Σαν είναι ο τράος δυνατός, δεν τονε στένει η μάντρα,
ο άντρας κάνει τη γενιά κι όχι η γενιά τον άντρα

Ελευθέριος Βενιζέλος



Μαδάρες μου χανιώτικες, κορφή του Ψηλορείτη
και λασηθιώτικα βουνά, γεια σου παντέρμη Κρήτη!



Σε ψηλό βουνό

Σε ψηλό βουνό,
σε ριζιμιό χαράκι,
κάθεται έν' αϊτός.

Βρεμένος, χιονισμένος
ο καημένος και παρακαλεί.
Και παρακαλεί
τον ήλιο ν' ανατείλει.

Ήλιε ανάτειλε-ήλιε ανάτειλε.

Ήλιε λάμψε και δώσε
για να λιώσουνε
χιόνια από τα φτερά μου
και τα κρούσταλλα
από τ' ακράνυχά μου.

Ήλιε ανάτειλε-ήλιε ανάτειλε.



Πού πήγαινες κερά μου πού; πήγαινες πρωί πρωί με τα στενά βαλμένα
και τα Ρεθεμνιωτόπουλα έχεις κουζουλαμένα!

Από τα πεταλάδικα όταν περνάς κερά μου
χτύπα το τακουνάκι σου στο χτύπο τση καρδιάς μου.

Να μη μυρίζεις γιασεμί, η ομορφιά σου φτάνει
κι η ομορφιά κι η μυρωδιά, θα μ' αποκουζουλάνει.

Μοσκοβολάει η αγκαλιά και το φιλί κανέλα
το μαξελάρι γιασεμί και μ' έβγαλες στην τρέλα.


Γενέθλια το τραγούδι που έγραψε ο Στέλιος και το τραγουδά ο ίδιος. Ποιός να μην ανατριχιάσει με το στίχο, ποιός να μη συγκινηθεί με το πάθος που τον διακρίνει...

Στα μονοπάτια του καημού
στη γέφυρα του στεναγμού
μ' έκαν' η μάνα μου
Μια φθινοπωρινή βραδιά,
ζωή την κρύα σου καρδιά
είδαν τα μάτια μου

Με κουδουνίστρες πλαστικές
όμορφες και χρωματιστές
με νανουρίζανε
Και τα ματάκια τα μικρά
είδαν του κόσμου τ' αγαθά
και συμφωνήσανε

Ήταν το γάλα μου πικρό
και το νεράκι μου γλυφό
που με μεγάλωνε
Κι απέναντι στη κούνια μου,
η μοίρα η κακούργα μου
και με καμάρωνε

Ήταν το κλάμα μου μουντό
σαν κάτι να 'θελα να πω,
μα δεν με νιώσανε
Μια λυπημένη αναπνοή
για την πουτάνα τη ζωή
που μου χρεώσανε

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα,
δεν με ρωτήσανε ζωή, μα σε συνήθισα
Σαν πληγωμένο αετόπουλο στο χώμα,
ψάχνω τη δύναμη να κρατηθώ ακόμα

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν, έτσι ξεκίνησα,
άλλα μου δείξανε και άλλα εγώ αντίκρισα
Θεέ μου κι ας ήξερα ποια μέρα θα πεθάνω
και του θανάτου μου γενέθλια να κάνω

Πάνω σε λάσπες και καρφιά
στ' άδικου κόσμου τη φωτιά πρωτοπερπάτησα
Ισορροπία σταθερή
για να προλάβω τη ζωή,
όμως την πάτησα

Μονό το "άλφα" και το "χι"
στη σχολική μου εποχή
πρωτοσυλλάβισα
Γι αυτό το "αχ" και το "γιατί"
όπου βρεθώ μ' ακολουθεί
κι ας τριαντάρισα

Έτσι περνούσε ο καιρός
και γω στο δρόμο μου σκυφτός
έκανα όνειρα
Έτυχε να 'μαι απ' αυτούς
που κολυμπάνε στους αφρούς
και στα λασπόνερα

Στάζει το αίμα της ψυχής,
σαν τις σταγόνες της βροχής
όμως ποιος νοιάζεται
Και την αόρατη πληγή
που μέσα μου αιμορραγεί
ποιος την μοιράζεται

Έτσι ξεκίνησα λοιπόν...


Εδώ τραγουδά η... φωνάρα! Δεν έχει το πάθος του Στέλιου, μα η φωνή... ω Θεοί! Όταν προικίζετε... προικίζετε! Δεν τσιγκουνεύεστε.


Εδώ και οι Θεοί, αν υπήρχαν, θα υποκλίνονταν...


Όταν τραγουδά και παίζει ο ίδιος ο Έρωτας, αυτοπροσώπως!

Μιχάλης Τζουγανάκης:Μιλώ μιλώ!!!


Εδώ η συνέχεια και το πώς γράφτηκαν τα Γενέθλια

28 σχόλια:

μαριάννα είπε...

.
.
.
.
Γράφουμε κι εμείς μαντινάδες; ;)

Γουφ είπε...

Εξαιρετικο ποστ, ειπε ο Νίκος Ξυλούρης.

drunk tank είπε...

για τον Ξυλούρη, ειδικά, τα λόγια είναι περιττά. η φωνή της Λεβεντιάς, του Άντρα. ανεπαναληπτος...

για τα "γενέθλια" ακουγόταν μία ιστορία ότι ο θάνατος του γιου του Μπικάκη οφειλόταν στον ίδιο. κάτι με κάποιο ατυχημα με αυτοκινητο. urban legend προφανώς...

drunk tank είπε...

και μία μαντινάδα, ποδοσφαιρική:


βάλτε στο γράμμα άνθρακα
και στείλτε το στην κρήτη
για να πεθάνουν τα μ*#$%@
που ζουν στον ψηλορείτη!

(λόγω παλαιότερης κόντρας ΠΑΣ Γιαννινα με ΟΦΗ)

συγνώμη για το άσχετο αλλά είπα να κάνω και ένα αστείο!

μαριάννα είπε...

Καλημέρα! Καλημέρα! :)
Έλα Παρασκευή σήμερα! Για μένα αρχίζουν τα ζόρικα, για σας η χαλάρωση... ;)

Γούφα μου έτσι είπε ο Νίκος Ξυλούρης; Μεγάλη μου τιμή... και σ' ευχαριστώ.

Δεν καταπιάστηκα ακόμα, με τα μεγάλα ονόματα των Μεγάλων της κρητικής παράδοσης που έφυγαν, από δέος. Χρωστάω και σε Ξυλούρη, και σε Σκορδαλό, και σε Μουντάκη, και στο Μαύρο από το Κολυμπάρι.

Τι να σου κάνει ένα κορμί μόνο, είμαι γούφα μου! Τί να πρωτοκάνω κι εγώ;

Έχω γίνει τσακάλι στο να δουλεύω τα πάντα εις διπλούν και εις τριπλούν.

Στεγνώνω το μαλλί, κάνοντας στεπ, ακούγοντας ράδιο και διαβάζοντας στον υπολογιστή.

Με το ένα χέρι πληκτρολογώ, στο άλλο το κοντάρι της ηλεκτρικής να ξαραχνιάζει.

Παιδιά οι αράχνες στο Λουγκάνο, είναι μάστιγα. Κάθε δεύτερη μέρα, έτοιμο το υφαντό!!!

Μας τα 'χουνε πρήξει! χαχαχαχαχαχα

Γούφα έχεις παρατηρήσει ότι με εμπνέεις για κουβεντούλα; :)

μαριάννα είπε...

Κωνσταντίνε, καλημέρα!!! :)

Άπαιχτη η ποδοσφαιρική μαντινάδα!
Γουστάρω πολύ τη φανατίλα σε λεκτικά επίπεδα! Ειδικά αν είναι έξυπνη και ευρηματική. Έχουν βγάλει τα μουτρόνια , τα οπαδά, φοβερά έξυπνες μαντινάδες-συνθήματα-παραγγελιές! :)

Φαντάζομαι είδες την ιστορία των Γενεθλίων, δια στόματος Μπικάκη.

Το αναδημοσίευσα επίτηδες, για να σταματήσει και η γνωστή καραμέλα(παραμύθα) ότι κάποιος διάσημος «κλέβει» τα τραγούδια των «άσημων τραγουδοποιών».

Όχι μόνο δεν τα κλέβει, αλλά τα αναδεικνύει και τα κάνει «σουξέ» με την καλή έννοια. Καλώς κακώς, το σύστημα είναι έτσι, ο κόσμος έχει μάθει έτσι, αλλιώς εκτιμά ένα τραγούδι από γνωστή φωνή.

Το λέω γιατί κάποτε στους Εκφραστές είχε γίνει το έλα να δεις με φίλο που καταλόγιζε στο Νταλάρα, ότι είπε το τραγούδι κάποιου. Και ήταν η ίδια περίπτωση. Απλά ο Μπικάκης, έχει φιλότιμο και δεν είναι αχάριστος! Αφού το όφελος, σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αμφίδρομο.

αντωνης είπε...

Ειναι η πρωτη φορα που γραφω κατι εδω, παρα πολυ ωραιο ποστ. Κριμα που δεν εχω ηχεια να ακουσω τα τραγουδια.
Να ριξω και μια μαντιναδα, οχι δικια μου βεβαια καθοτι δεν ειμαι ο ιδιος Κρητικος, η γυναικα μου ειναι. Την ακουσα στον Κρητη FM
"Την πεθερα μου εβαλα
ψηλα στον Ψηλορειτη,
να τηνε βλεπουν οι οχτροι
να μην πατουν στην Κρητη"

μαριάννα είπε...

@ a.g

Καλώς μας ήρθες έι.τζί
σε τούτη την παρέα!
Έχεις γυναίκα Κρητικιά;
Σίγουρα θα 'ν ωραία!(σαν άνθρωπος βασικά, τα υπόλοιπα είναι... ατμός!);)

αντωνης είπε...

Καλως σας βρηκα!
Φυσικα και ειναι ωραια.
(απο το Ηρακλειο, με καταγωγη μικρασιατικη)

Niemandsrose είπε...

Θα στη χαλάσω λίγο...Ο Μ.Κεφαλογιάννης, αποχωρώντας από το Υπ.Ναυτιλίας και παραχωρώντας το στον συντοπίτη του Βουλγαράκη είπε ως clue τη μαντινάδα του Βενιζέλου, αλλά όχι όλη μη τους φύγει κανένας πόντος από τον καθωσρεπισμό. Μόνο το 15σύλλαβο που λέει "ο άντρας κάνει τη γενιά κι όχι η γενιά τον άντρα".
Κι επειδή τις λύπες, τις χαρές αλλά και τα ξενερώματα πρέπει να τα μοιράζεσαι, είπα να σε ξενερώσω κι εσένα λίγο.

[κατά τα άλλα το post σου με έφερε στα ίσια μου!]

Γατος_με_απαλες_πατουσες είπε...

καλή δύναμη εν'όψει τρεξίματος. βομβίστρια ... πετάς τον Ψαρονίκο και την κοπανάς ... σε βρίσκω γλυκύτατη τερρορίστρια

Φιλώ σε

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

Πού πήγαινες κερά μου πού;

σε φιλώ!

μελονικος είπε...

Στα όπλα ελληνίδες. Την καλησπέρα μου

μελονικος είπε...

Καλύτερη αυτή η εμφάνιση. Αλλά η παραπροηγούμενη ήταν άπαιχτη

μαριάννα είπε...

@ NIEMANDSROSE

Καλώς την κοπελιά μου! :)
Σιγά μην έλεγε στο Βουλγαράκη το: Σαν είν' ο τράος δυνατός, δεν τονε στένει η μάντρα! :Ρ Έχει και το θράσος τα όριά του. Θα γέλαγε ο κάθε πικραμένος. Θα μου πεις δε γέλασε τώρα με το Ο άντρας κάνει τη γενιά; και γέλασε και ξενέρωσε. :)))))))
Καλά έκανες και το είπες. Τέτοια περιστατικά πρέπει να καταγγέλονται. :))))))))
Να 'σαι καλά βρε πατρίδα! Μ' αρέσει ο αυθορμητισμός σου και το γνήσιο κρητικό ύφος σου, που δε μασάς, όταν έχεις να κάνεις με γιούδες! χαχαχαχαχα

Φιλιά!

μαριάννα είπε...

@ Androgeos

Αλήθεια είναι σύντροφε,
μ' αρέσουν οι προκλήσεις.
Γιατί με διασκεδάζουνε
τ' αντρών οι αναλύσεις.

Οι άντρες έχουν μάτια μου
τον εδικό τους τρόπο
να δείχνουνε τα πάθη τους
για το δικό τους τόπο.

Έτσι μου άρεσε πολύ
αυτή η περιγραφή σου
που δείχνει πόσο αγαπάς
στ' αλήθεια το νησί σου.

Και είναι συγκινητικό
να ακούς από 'ναν άντρα
πως για της Κρήτης τα ιερά,
δεν τονε στένει η μάντρα!

Ευχαριστώ σε για το λινκ
της πατριώτισσάς μας
απόλαυσα όσα γράψατε
για τ' άγια χώματά μας.

Σας στέλνω την αγάπη μου
όλη από τα ξένα
και σας φιλώ από μακριά
και ειδικά εσένα!

μαριάννα είπε...

@ Γατος_με_απαλες_πατουσες

Αγαπημένο γατί!

Ευχαριστώ για τις ευχές
και τη γλυκιά σου σκέψη
Όλα τα δώρα η ζωή
εύχομαι να σου μπέψει!

Σε φιλώ πολύ!

* μπέψει=στείλει(άντε να σε μαθαίνω και ξένες γλώσσες!) ;)

μαριάννα είπε...

@ Σπύρος Σεραφείμ

Με τα στενά μου;
χμ... για μάθημα! :))))))
Αχ Σπυράκο μου γλυκέ! Αρχίσανε τα βάσανα... πού καιρός για παιχνίδια και περατζάδες στις αντροπαρέες...για προκλήσεις.
Χαράς τους που έχουνε χρόνο να παίζουνε. Ζηλεύω!

Φιλιά πολλά!

μαριάννα είπε...

@ Νίκος

χαχαχαχαχαχα! καλημέρα!

Άρματα τα λέμε μεταξύ μας οι γυναίκες, τις σεξουλιές που χρησιμοποιούμε (εσώρουχα και άλλα) για να σας κρατάμε σε... εγρήγορση, μη μας πέσετε σε κατάθλιψη ή μη σας φάει η ρουτίνα!).
Φιλική μου γυναικοπαρέα Ελληνίδων στην Ιορδανία, διαπίστωσε από κοινού ότι οι σύζυγοι ήταν λίγο πεσμένοι. Βγήκανε στα εσωρουχάδικα οι κοπελιές κι αγοράσανε όλα τα σχετικά. Κορμάκια, καλτσοδέτες, ζαρτιέρες κτλ. Την επόμενη μέρα ξανασυνήντηκαν όλες μαζί να πουν τα αποτελέσματα. Όλες τα είχαν πάει μια χαρά. Μία, όχι.
Αρχίσανε οι άλλες.
- Αρματώθηκες παιδί μου, όπως σου είπαμε;
- Ναι.
- Έβαλες και από το άρωμα το θανατηφόρο;
- Ναι.
- Είχες βάλει και τα κεριά και τις μουσικές;
- Ναι.
- Του έφτιαξες και το φαΐ με τα καυτερά;
- Ναι.
- Του έδωσες σοκολάτα μετά;
- Ναι.
- Και δεν;
- Δεν...
- Φτουουουου! Έχει γκόμενα!
:ΡΡΡΡΡΡ

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... είπε...

Ήντα να πω γυτεύτρια
γι’ αυτή την κουζουλάδα
απου ‘χετε οι Κρητικές
μαζί με φρονιμάδα

άναψες τρανή φωτιά
κι όλα εδώ ζεσταίνουν
και τση ψυχής τσι πεθιμιές
‘πο τάφο ανασταίνουν

έκαμα πρόσκληση να ‘ρθούν
εδώ πυροσβεστάδες
να δουν κακό που ήκαμες
να φέρουν και παπάδες

να λητανέψουν τσι καρδιές
απού ‘χουν ποθυμένα
και τσι ντους βγαλες ξανά
με λόγια αγαπημένα.



Εγώ ξεβγάνω τσι καημούς
που ‘χω στο μπέτη μέσα
μα σαλτουκώ γιάηντα πονώ
γιατί δεν έχουν μπέσα.

Βάνω σκουτέλι και κερνώ
πάλι μου τους σεβντάδες
μα μαχαιριές μου πέμπουνε
σε μακρινές μαδάρες.

Τώρα που ζω σε μαγαρά
κι έχω αγριμιού το βλέμμα
νο μου μια στράτα να γλακώ
να μην κυλά το αίμα.

Vrakas Kostas είπε...

Ωραιο νησι η Κρητη, μου λενε μαγεμενοι οι Γερμανοι σαν γυριζουν με...μιση καρδια, απο τις διακοπες τους!
Δεν ειναι ...νησι απαντω!Ειναι Ηπειρος,KONTINENT!
Αυτονομη,αυτοχθονη,αυταρκης!
Τα εχει ολα!
Καλησπερα Μαριαννα!!
Υγ Ο Ξυλουρης ηταν γειτονας μου στο Γαλατσι στην Αθηνα!

habilis είπε...

-Ειντα το θελει η μανα σου -τη νυχτα το λυχναρι -απου'χει μεσ'στο σπιτι τζι -τον ηλιο το φεγγαρι....

μαριάννα είπε...

@ vrakas kostas

Οι Γερμανοί ειδικά, έχουνε φάει χοντρή πετριά με την Κρήτη. Δεν ξέρω γιατί. Και οι Ελβετοί το ίδιο.
Προχθές με πήρε μια Αυστριακή τηλέφωνο και μου λέει έμαθα πως είσαι απ' τα Χανιά, θέλω τη βοήθειά σου.
Θέλει γλώσσα να μάθει και ζήτησε να της υποδείξω πού ακριβώς να αγοράσει σπίτι, για να μείνει μόνιμα...
Κι εμείς που έχουμε στα καλύτερα μέρη τα δικά μας, ζούμε μακριά...
Ε δε θέλουμε σκότωμα; :))))

μαριάννα είπε...

@ habilis

Το έχει για να το θωρεί
από 'ξω ο καλός μου
να ξέρει πως τον αγαπώ
πως είναι ο αετός μου

Που θάρθει στσι φτερούγες του
απάνω να με πάρει
για να γυρίσουμε μαζί
τ' άστρα και το φεγγάρι

;)

μαριάννα είπε...

@ Ήχος Πλάγιος. Μόνος...

Καλώς τονε τον ήχο μας
που με τσι μαντινάδες
δείχνει πως έχει κρητικές
ρίζες, καταβολάδες.

Δε θέλει να 'χεις γεννηθεί
στην αγκαλιά τση Κρήτης
μονάχα να την αγαπάς
και σ' έκανε παιδί της.

Κι εσύ την έχεις Ήχε μου
την Κρήτη μας στο αίμα
έχεις την κουζουλάδα τζη
και τη φωτιά στο βλέμμα.

Γι αυτό και ξεσηκώνεσαι
σαν λένε μαντινάδες
απού μιλάν για τσι καυτές
τση Κρήτης τις κυράδες.

Που όντε ξεπροβαίνουνε
με τα στενά βαλμένα
όλα τα σερνικά τση γης
έχουν κουζουλαμένα.

Κι αφού τα κουζουλάνουνε
και τις ερωτευτούνε
τους τρέχουνε στσι εκκλησιές
για να τις παντρευτούνε.

Κι όντε ντους βάλουν το χαλκά
σκασμένες απ' τα γέλια
τους αποτελειώνουνε
γεννώντας τους κοπέλια

Κοπέλια θεοκούζουλα
απ' τη φωτιά βγαλμένα
απού θα συνεχίσουνε
τση Κρήτης τα γραμμένα.

Η Κρήτη Ήχε είναι νησί
με πέτρα καμωμένο
γιατί αν ήτανε αλλιώς
θα ήτανε καμένο

Από τη φλόγα των τροζώ
απού την κατοικούνε
κι αυτών που τη λατρεύουνε
σ' όποια γωνιά κι αν ζούνε.

Ανώνυμος είπε...

Στις μαντινάδες μάτια μου
δεν έχω επιτυχία
γιατί ο διάολος με κρατά
και διόλου η σοφία

Τώρα που φεύγω απ' εδώ
και πάω στην Αθήνα
ήρθα για λίγο να σε δω
να σου αφήσω κρίνα

Κάπου κοντά γητεύτρια
το σύμπαν θα γιορτάσει
γιατί έχεις γενέθλια
και θέλει να κεράσει

Χτες, αύριο ή σήμερα
δεν έχει σημασία,
από τα βάθη της καρδιάς
"Χρόνια πολλά" σου εύχομαι
γεμάτα με υγεία

**ΥΓ: Κάτι μου έκανε με ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ... Αν δεν κάνω λάθος είσαι "ΖΥΓΟΣ" και κάπου εδώ(?) έχεις γεννέθλια. Αν κάνω λάθος κράτα τις ευχές και πέτα όλα τ' άλλα...

μαριάννα είπε...

@ SMC

Καλή μου smc,είναι η δεύτερη συγκινητική υπενθύμιση που μου γίνεται ξαφνικά και από το πουθενά, μέσα στο ίδιο 24ωρο.
Εχθές ήμουν καλεσμένη, στον Παράδεισο του χωριού που γεννήθηκε η Αλφονσίνα Στόρνι, στο Τεσσερέτε, 6 χμ. έξω από το Λουγκάνο, σε φιλικό σπίτι για να γιορτάσουμε την έλευση ενός κοινού μας φίλου από τη Βιέννη, που ήρθε να μείνει λίγες μέρες μαζί μας. Πήγα κι εγώ αμέριμνη μες στην καλή χαρά και πέφτω πάνω σ' ένα λεφούσι φίλων, που ήταν εκεί χωρίς να το ξέρω. Και τελικά επειδή στην παρέα είμαστε δυο ζυγίνες, η Μάγια η δασκάλα μας στο Φλαμένκο κι εγώ, μας έκαναν όλα εκείνα τα κουλά... με πυροτεχνήματα και τριαντάφυλλα κατακόκκινα και χορούς και δώρα και γιρλάντες με buon compleanno και auguri και... πέσαμε από τα σύννεφα. Όπου η Μάγια όντως είχε γενέθλια στις 6, αλλά εγώ, κάμποσο μετά.
Πάντως περάσαμε υπέροχα και τούρτες φάγαμε και σαμπάνιες άνοιξε ο φίλος μας όπως τις ανοίγανε οι στρατιώτες του Ναπολέοντα, αντί για το σπαθί, μ' ένα τσεκούρι σύριζα στο λαιμό του μπουκαλιού και ανοίγοντας κάνει ένα μπαμ πολύ εντυπωσιακό! Και ξεθεωθήκαμε στο χορό να κάψουμε την τούρτα και το σκασμό που φάγαμε, να φύγει και το αλκοόλ να οδηγήσουμε, γιατί ήταν το σπίτι στο βουνό... :)
Και σήμερα έρχεται η έκπληξη από σένα! Τί να πω βρε παιδιά... Πολύ με συγκινείτε που με θυμόσαστε! Κι εγώ που δεν είμαι και πολύ οργανωμένη στα επετειακά, δεν ξέρω πώς να ανταποκριθώ...
Να περάσεις υπέροχα στην Αθήνα! Να το διασκεδάσεις και να γυρίσεις ανανεωμένη και με γεμάτες μπαταρίες! ;)
Χίλια ευχαριστώ για τις ευχές σου! Αντεύχομαι επί παντός, όλα τα καλά του κόσμου!

Καλό ταξίδι!

μαριάννα είπε...

@ highvoltagepress

Καλημερούδια σε όλους!
Επειδή καταχραστήκαμε το χώρο του καλού μας φίλου και ντρέπομαι και τους υψηλούς καλεσμένους του, ας απαντήσω από 'δω, πριν έρθω να σε δω στο χώρο σου καλή μου(πες πως να σε φωνάζουμε δύσκολο το νικ σου και έχω 4 γλώσσες στο πισί και κάνω 4 αλλαγές). Λοιπόν πολύ χαίρομαι που είσαι σχετική και μάλιστα ειδική, επί του χορού.
Φυσικά και χορεύω την Ιτιά!!! ;)
Έμαθα χορό στην Ακαδημία όταν σπούδαζα. Παλιά οι δάσκαλοι δίδασκαν και την Γυμναστική συν παραδοσιακούς χορούς. Αλλά επειδή επί σειρά ετών ασχολήθηκα με τα πολιτιστικά της πόλης που ζούσα, όντας ύπανδρος και μικρομάνα, είχα φτιάξει ένα καταπληκτικό χορευτικό, μα κυριολεκτικά καταπληκτικό, που ο δάσκαλος του χορού ήταν ένας... οικοδόμος!!!!
Ένα παλικάρι με φτερά στα πόδια και στην ψυχή! Άρρωστος με το χορό, έχει το πιο ενημερωμένο αρχείο σε βιντεοκασέτες με παραδοσιακούς χορούς από όλη την Ελλάδα, γνωρίζει όλες τις πηγές παραδοσιακών στολών... μιλάμε ο άνθρωπος άφησε εποχή. Και να φανταστείς τον γνώρισα σε ένα μπουζουξίδικο της περιοχής, όταν χόρεψε μια τρελή ζεμπεκιά κι έπαθα πλάκα. Ρωτάω γι αυτόν και μου λένε οικοδόμος είναι. Τον φώναξαν μου τον σύστησαν κι έτσι άρχισε η λαμπρή του καριέρα στο χορό, όπου έγινε πασίγνωστος σε όλο το νομό, ξεκινώντας από τον πολιτιστικό μας σύλλογο. Κατάλαβες τώρα που σου έλεγαν πριν για ντουέντε εκ γενετής; Παιδί του χωριού... αλλά με το διάολο μέσα του! Με τον Τάσο λοιπόν φρεσκάρισα πολλά... αλλά εγώ είμαι πιο πολύ της τάβλας(τραγούδι) παρά του χορού. Εδώ όμως αναγκάστηκα να τα ξαναθυμηθώ και να τα διδάξω. Μη φαντάζεσαι τρομερά πράγματα. Καλαματιανό, Τσάμικο(με τα δεκάξι βήματα), Ικαριώτικο(αυθεντικό που μας τον έδειξε ένας φίλος γιατρός από την Ικαρία), χασάπικο, χασαποσέρβικο, Σιγανό Δωδεκανήσου και τώρα θα τους αρχίσω κρητικά. Περιμένουμε κι έναν διάσημο Έλληνα χοροδιδάσκαλο από την Τεργέστη τέλη Νοέμβρη να μας κάνει ένα σεμινάριο ως πιο ειδικός.
Για τα νησιώτικα που λες, συμφωνώ ως προς το ότι τα βλαχομπουζουκέψανε. Οι Κονιτοπουλαίοι όμως και η Λεγάκη είναι πολύ καλοί και μου αρέσουν και πολλοί άλλοι χοροί, που δεν καλοθυμάμαι, όπως ο Κερκυραϊκός για παράδειγμα(Δω σ' αυτή τη γειτονιά, την παραπάνω ρούγα...) και ο Ροδίτικος συρτός(ροδίτικο είναι το νερό, ροδίτισσα κι η βρύση, ροδίτισσα κι η κοπελιά που πάει για να γεμίσει...).
Που να δεις τι γίνεται με τον Ικαριώτικο! Έχουμε και έναν παίδαρο Έλληνα (κυριολεκτικά κούκλο, φυσικοθεραπευτή, αλλά που χορεύει πολύ όμορφα) και τον χώνουμε πρώτο στο τσάμικο και κάνει τα πετάγματά του και χορεύει και το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας, στις κλασικές χορογραφίες με τα στροφιλίκια και τα πετάγματα, κάνουμε και κάτι τσαχπινιές μαζί σε επιφωνήματα και άλλα κόλπα του χορού και έρχεται σε πλήρη οργασμό όλη η Ελβετία!:)))))))
Καλά παραλήρησα παίδες πάω για δουλειά τώρα. Αύριο έχουμε τον ετήσιο γκλαμουράτο χορό της Ορθοδόξου ελληνικής εκκλησίας και της κοινότητας, που σημαίνει θα χορέψουμε με τακούνι και πρέπει να κοιμηθώ σαν άνθρωπος! Και δουλεύω και σερί ως αύριο το μεσημέρι... και ας τα να πάνε.