Ξανθός Απρίλης
Λίγα λόγια για τους Τραγουδιστάδες
Η πολιτιστική μας ομάδα (Εταιρία μη κερδοσκοπική), έχει μια δραστήρια πορεία πάνω από 19 συνεχή έτη, γύρω από τα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού μας. Έχουμε λάβει μέρος σε πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Στις ΗΠΑ (Λος Αντζελες – Σαν Φραντζίσκο), στον Καναδά (Μόντρεαλ), στην Αυστραλία (Σύδνεϋ), στην Κύπρο (Λευκωσία και Λεμεσός), Ισπανία (Μπαρτσελώνα), Ιταλία (Παβία, Μιλάνο, Νάπολη), Ολλανδία (Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Ουλτρέχτη), Σουηδία (Στοκχόλμη), Γαλλία (Παρίσι), Νότιος Αφρική (Γιοχάνεσμπουργκ), Γερμανία (Μόναχο) προβάλλοντας τη μουσική παράδοση του τόπου μας και γενικότερα όλων των Επτανήσων.
Στην Ελλάδα είχαμε την τιμή να συμμετάσχουμε μεταξύ άλλων, σε σημαντικές μουσικές εκδηλώσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών – Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στη Μονή Λαζαριστών Θεσσαλονίκης, στις Σολωμικές εκδηλώσεις της Βουλής των Ελλήνων (1998), και στις εκδηλώσεις που έγιναν στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, συνεργαζόμενοι με την Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών και τη χορωδία της Εμπορικής Τραπέζης.
Μεταξύ των μουσικών μας επιτυχιών πρέπει να τονίσουμε τις ελλαδικές συναυλίες μας, στην Αθήνα (μέγαρο Δουκίσης Πλακεντίας, Θέατρο Γκλόρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Εστία Νέας Σμύρνης, Μουσείο Μπενάκη), στη Θεσσαλονίκη (Διεθνείς εκθέσεις, Μονή Λαζαριστών), στη Χίο, στους Δελφούς (αφιέρωμα στον Σικελιανό), στη Σπάρτη, στην Κέρκυρα, στους Παξούς, στη Λευκάδα, στην Κεφαλονιά, στο Μεσολόγγι, στη Λάρισα, στον Πύργο Ηλείας, στην Πύλο της Μεσσηνίας, στις Σπέτσες , στο Ναύπλιο, στο Βόλο κ.α., καθώς και τις από κοινού συναυλιακές συνεργασίες μας με το ελληνόφωνο συγκρότημα Arakne Mediterania της κάτω Ιταλίας και το πολυφωνικό συγκρότημα Diana di l’ Αlba από την Κορσική.
Η πολιτιστική μας ομάδα (Εταιρία μη κερδοσκοπική), έχει μια δραστήρια πορεία πάνω από 19 συνεχή έτη, γύρω από τα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού μας. Έχουμε λάβει μέρος σε πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Στις ΗΠΑ (Λος Αντζελες – Σαν Φραντζίσκο), στον Καναδά (Μόντρεαλ), στην Αυστραλία (Σύδνεϋ), στην Κύπρο (Λευκωσία και Λεμεσός), Ισπανία (Μπαρτσελώνα), Ιταλία (Παβία, Μιλάνο, Νάπολη), Ολλανδία (Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Ουλτρέχτη), Σουηδία (Στοκχόλμη), Γαλλία (Παρίσι), Νότιος Αφρική (Γιοχάνεσμπουργκ), Γερμανία (Μόναχο) προβάλλοντας τη μουσική παράδοση του τόπου μας και γενικότερα όλων των Επτανήσων.
Στην Ελλάδα είχαμε την τιμή να συμμετάσχουμε μεταξύ άλλων, σε σημαντικές μουσικές εκδηλώσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών – Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στη Μονή Λαζαριστών Θεσσαλονίκης, στις Σολωμικές εκδηλώσεις της Βουλής των Ελλήνων (1998), και στις εκδηλώσεις που έγιναν στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, συνεργαζόμενοι με την Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών και τη χορωδία της Εμπορικής Τραπέζης.
Μεταξύ των μουσικών μας επιτυχιών πρέπει να τονίσουμε τις ελλαδικές συναυλίες μας, στην Αθήνα (μέγαρο Δουκίσης Πλακεντίας, Θέατρο Γκλόρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Εστία Νέας Σμύρνης, Μουσείο Μπενάκη), στη Θεσσαλονίκη (Διεθνείς εκθέσεις, Μονή Λαζαριστών), στη Χίο, στους Δελφούς (αφιέρωμα στον Σικελιανό), στη Σπάρτη, στην Κέρκυρα, στους Παξούς, στη Λευκάδα, στην Κεφαλονιά, στο Μεσολόγγι, στη Λάρισα, στον Πύργο Ηλείας, στην Πύλο της Μεσσηνίας, στις Σπέτσες , στο Ναύπλιο, στο Βόλο κ.α., καθώς και τις από κοινού συναυλιακές συνεργασίες μας με το ελληνόφωνο συγκρότημα Arakne Mediterania της κάτω Ιταλίας και το πολυφωνικό συγκρότημα Diana di l’ Αlba από την Κορσική.
18 σχόλια:
Τα τελευταία χρόνια
Το 1998, ολοκληρώνοντας το πρώτο μέρος της προσπάθειάς μας, για την μελέτη και διάσωση των λαϊκών, παραδοσιακών και σύγχρονων έντεχνων τραγουδιών μας, υλοποιήσαμε με επιτυχία, την καταγραφή σε ψηφιακό δίσκο, 15 μουσικών θεμάτων καλύπτοντας ένα ευρύ μουσικό φάσμα μέχρι σήμερα.
Την ίδια χρονιά, τον Σεπτέμβριο, συμμετείχαμε στο μεγάλο Σολωμικό αφιέρωμα που έγινε τόσο στην Βουλή των Ελλήνων, όσο και στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία του Τόνυ Λυκουρέση.
Στις 3 και 4 Σεπτεμβρίου 2000 λάβαμε μέρος στη μουσική βραδιά «Μουσικοί Χάρτες του Ελληνισμού» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Φεστιβάλ Αθηνών και την καλλιτεχνική επιμέλεια του Λάμπρου Λιάβα, στο θέατρο Ηρώδειο των Αθηνών.
Tον Αύγουστο του 2001, υλοποιήσαμε τη νέα μας προσπάθεια και την καταγραφή δεύτερου ψηφιακού δίσκου CD, ο οποίος περιλαμβάνει κυρίως πολυφωνικές «αστικές καντάδες».
Τον Σεπτέμβριο του 2001 λάβαμε μέρος στην έναρξη της πολιτιστικής Ολυμπιάδας στο χώρο της αρχαίας Ολυμπίας υπό την αιγίδα του υπουργείου πολιτισμού.
Το καλοκαίρι του 2002, τραγουδήσαμε, τον Ιούνιο στο γραφικό νησί των Σπετσών, τον Ιούλιο, (στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας), στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη και τον Αύγουστο στο χώρο του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας.
Τον Ιούνιο του 2003 λάβαμε μέρος σε εκδηλώσεις, στο Μουσείο Μπενάκη των Αθηνών και στο Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο της Λάρισας, στα πλαίσια της διεθνούς ημέρας Μουσείων. Ακόμη στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων του Φοίβου Ανωγιαννάκη στην Πλάκα και στην αίθουσα Σταύρου Νιάρχου στις Σπέτσες. Τον Ιούλιο του 2003, συμμετείχαμε στις «Ιερές Μουσικές», στην παγκόσμια συνάντηση μουσικών σχημάτων που έγινε στην Αθήνα, ψάλλοντας Ύμνους από την επτανησιακή εκκλησιαστική μουσική παράδοση, στη Μονή Καισαριανής. Τον Αύγουστο του 2003 συμμετείχαμε στην εκδήλωση της Πανσελήνου, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, στον αρχαιολογικό χώρο του Κάστρου της Πύλου.
Τον Ιανουάριο του 2004, ταξιδέψαμε στο Σαν Φρατζίσκο και το Λας Βέγκας των ΗΠΑ και συμμετείχαμε στις πολιτιστικές εκδηλώσεις των ομογενών Επτανησίων, τραγουδώντας και παίζοντας Λαϊκό Θέατρο, σημειώνοντας πρωτόγνωρη επιτυχία! Το Νοέμβριο του 2004 εκπροσωπήσαμε την Ελλάδα στο 7ο Φεστιβάλ Παραδοσιακής Λαϊκής Μουσικής της Μεσογείου (Fira Manresa), που έγινε στην Βαρκελώνη της Ισπανίας, μεταξύ 130 μουσικών σχημάτων από όλη την Ευρώπη.
Στις 22 Φεβρουαρίου του 2005 συμμετείχαμε εκπροσωπώντας τη Ζάκυνθο στην Επτανησιακή συναυλιακή βραδιά που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με το Μουσικό Τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην κεντρική αίθουσα με μουσικούς ήχους από την Λαϊκή μας Παράδοση και την Eκκλησιαστική Eπτανησιακή Mουσική υπό την διεύθυνση του Παναγιώτη Μαρίνου. Τον Απρίλιο του 2005 συμμετείχαμε στην Τουριστική Διεθνή έκθεση «Τουριστικό Πανόραμα» στον Πειραιά.
Στις 8 Σεπτεμβρίου του 2005 αποτελέσαμε το βασικό μουσικό άξονα της παράστασης με τίτλο «Ζακυνθινά μουσικά ανάλεκτα Ι» που διεύθυνε ο διεθνούς φήμης μαντολινίστας Δημήτρης Μαρίνος, στο δεύτερο πιο ιστορικό καλλιτεχνικό χώρο της Ευρώπης μετά την Σκάλα του Μιλάνου, στο θέατρο Fraschini της Παβία, υπό την αιγίδα του Δήμου και τη Νομαρχία της Παβία και με τη στήριξη του Πανεπιστημίου της περιοχής. Ο Ιταλικός τύπος σχολίασε την επομένη: «Θα νοιώσετε ότι ανάμεσά σας, βρίσκονται οι θεοί του Ολύμπου»!
Στις 15 και 16 Μαρτίου 2006 συμμετείχαμε στο καλλιτεχνικό -έθνικ- μέρος στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης “salon de modial de Paris”, στη Γαλλική πρωτεύουσα, εκπροσωπώντας την Ελλάδα και ειδικά τον ΕΟΤ. Η παρουσία μας μετέφερε στο κοινό σημαντικά στοιχεία κυρίως Επτανησιακής αλλά και γενικότερα ελληνικής μουσικής.
Στις 8 Σεπτεμβρίου 2006, οργανώσαμε και συμμετείχαμε ως βασικός άξονας στην μεγαλειώδη μουσική παράσταση «Ζακυνθινά Μουσικά Ανάλεκτα ΙΙ», διάρκειας 2 ωρών, υπό την διεύθυνση του Δημήτρη Μαρίνου, στο υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου, την εκδήλωση παρακολούθησαν δημοσιογράφοι πανελλαδικής εμβέλειας μέσων ενημέρωσης και απέσπασε δεκάδες σχόλια από το σύνολο του αθηναϊκού τύπου. Ειδικά, ολοσέλιδο άρθρο στον «Τύπο της Κυριακής (934, 10/9/2006) και ειδικό αφιέρωμα στο κυριακάτικο «Ε» της Ελευθεροτυπίας (806, 24/9/2006). Την εκδήλωση κατέγραψε η ΕΡΤ.
Στις 10 Νοεμβρίου 2006, το Υπουργείο Πολιτισμού με πρόταση του Πανεπιστημίου Αθηνών, επέλεξε τους Τραγουδιστάδες τση Ζάκυθος για να μεταφέρει τον Επτανησιακό Μουσικό Πολιτισμό, στο διεθνές αρχαιολογικό συμπόσιο της ιστορικής πόλης Paestum λίγο νότια από τη Νάπολη της Ιταλίας.
Στις 24 Νοεμβρίου 2006, με πρόσκληση της Περιφέρειας Ιόνιων Νησιών, παρουσιάσαμε μέρος του μουσικού μας επτανησιακού πολιτισμού στο μουσικό μουσείο (musikmuseet) της Στοκχόλμης (Σουηδία) στο οποίο παραβρέθηκαν ξένοι διπλωμάτες, εκπρόσωποι του ΕΟΤ και πλήθος τουριστικών παραγόντων.
Το 2007 έτος μνήμης του εθνικού πας ποιητή, οργανώσαμε το μουσικό Σολωμικό ταξίδι στη Μικρή Επτάνησο, με σειρά πετυχημένων φιλολογικών και μουσικών παραστάσεων στις 22 Ιουνίου στους Παξούς, στις 20 Ιουλίου στο Μεγανήσι της Λευκάδας, στις 31 Ιουλίου στην Ιθάκη.
Στις 31 Αυγούστου 2007 οργανώσαμε και συμμετείχαμε τη μεγαλειώδη μουσική παράσταση αφιερωμένη στη μνήμη του εθνικού μας ποιητή, στην ιστορική μονή Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου στο Δήμο Αλυκών στη Ζάκυνθο, διάρκειας δυόμισι ωρών, με την συμμετοχή του συγκροτήματος Diana di l’ Alba από την Κορσική, του τενόρου Δήμου Φλεμοτόμου και της παιδικής χορωδίας του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Τη μουσική επιμέλεια είχε ο Παναγιώτης Μαρίνος. Τα κείμενα και την αφήγηση ο Γιώργος Φιορεντίνος. Την σκηνοθετική επιμέλεια ο Τώνυς Λυκουρέσης.
Στις 3 Νοεμβρίου 2007, συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις μνήμης για τον Εθνικό μας Ποιητή, που διοργανωσε ο Σύνδεσμος Ζακυνθίων και Επτανησιακού Πολιτισμού, της Νοτίου Αφρικής, στην Έδρα Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Γιοχάνεσμπουργκ, με συναυλία στην αίθουσα της κοινότητας του Germiston, με τίτλο «Άστραψε Φως». Τη συναυλία διεύθυνε ο μαέστρος και συνθέτης, Σπύρος Δεληγιαννόπουλος. Για πρώτη φορά ακούστηκαν νέες συνθέσεις, ενώ υπήρξαν σημαντικές παρουσίες μας στο τμήμα ελληνικών σπουδών του πανεπιστημίου του Γιοχάνεσμπουργκ και στην σχολή ΣΑΧΕΤΙ. Υπήρξε ειδική συνάντηση με τον δικηγόρο του Νέλσον Μαντέλλα, συγγραφέα, αγωνιστή της Ελευθερίας, Γιώργο Μπίζο.
Στις 10 Φεβρουαρίου του 2008, συμμετείχαμε στην παράσταση του έργου του Γρηγόρη Ξενόπουλου, «Το Φιόρο του Λεβάντε», στο Θέατρο Ανεσις των Αθηνών, με πρωταγωνιστή το Σπύρο Παπαδόπουλο. Την 1η Μαρτίου 2008, παραβρεθήκαμε στις εκδηλώσεις του Δήμου Ναυπλίου και του Πελλοπονησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος στο Ναύπλιο.
Στις 6 του Απρίλη 2008, συνδιοργανώσαμε σε συνεργασία με το σύλλογο Επτανησίων του Μονάχου, ένα μοναδικό μουσικοφιλολογικό μνημόσυνο αφιερωμένο στον Εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό, εντός του Ορθόδοξου Ναού των Αγίων Πάντων στην ομώνυμη πόλη της Γερμανίας. Συμμετείχαμε με δεκαμελή ορχήστρα, δεκαμελές φωνητικό τετράφωνο σχήμα και σολίστ τους λυρικούς Διονύση Σούρμπη (βαρύτονο) και Δήμο Φλεμοτόμο (τενόρο). Τη μουσική επιμέλεια είχε ο Παναγιώτης Μαρίνος ενώ συμμετείχε ο Σπύρος Δεληγιαννόπουλος στο πιάνο και στην διεύθυνση δικών του συνθέσεων. Ακούστηκαν σημαντικές νέες συνθέσεις μελοποιημένης Σολωμικής ποίησης από τους Δεληγιαννόπουλο και Μαρίνο, αλλά και Λάγιου, Μάτζαρου, Ξύνδα, Κόκκινου, Αρβανιτάκη κλπ. Την επιμέλεια των κειμένων και την αφήγηση είχε ο Γιώργος Φιορεντίνος.
Στις 17 Μαίου 2008, συμμετείχαμε, εκπροσωπώντας τα Επτάνησα, στη μουσική βραδιά «Μουσικές των Ελλήνων», στο θεματικό μουσείο Βόλου, του ομίλου Τράπεζας Πειραιώς, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων 2008.
Το 2008, ολοκληρώνεται ο 3ος ψηφιακός μας δίσκος (cd) ο οποίος περιλαμβάνει το σπάνιο Σολωμικό μελοποιημένο έργο.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε δεκάδες εκδηλώσεις στη Ζάκυνθο, επιστημονικά συνέδρια και φεστιβάλ.
Η ομάδα μας αποτελείται από 14 άτομα, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις φωνές και εκτελεστές συγχρόνως μουσικών οργάνων (μαντολίνα, μαντόλα, τσέλλο, πιάνο, κόντρα μπάσο, ακορντεόν, κιθάρες, ταμπούρλο)
Οι Τραγουδιστάδες τση Ζάκυθος είναι ένας όμιλος φίλων με σημεία αναφοράς την αγάπη της πολιτιστικής κληρονομιάς της πατρίδας τους, το πάθος της παράδοσης και, φυσικά το πηγαίο ταλέντο. Ερασιτέχνες με την αναγεννησιακή έννοια των ανθρώπων που κάνουνε μουσική για την αγάπη της μουσικής...
Υακινθάκι μου!
Τι έκπληξη πάλι τούτη..
δεν προλαβαίνω τώρα να διαβάσω αλλά αφήνω ένα παλιό τραγούδι..
και την αγάπη μου..
Σ'ενα παπόρο μέσα..μέσα όλοι μέσα..
Μας εμπαρκάρανε...
Γαλέτες Παξιμάδια...γαλέτες παξιμάδια...
Μας ετρατάρανε...
Ζακυνθος Κέρκυρα δεν θα σας ξαναδω..
Ζακυνθος Κέρκυρα δεν θα σας ξαναδω...
Και νας Κεφαλονιτης ...Και ενας Κεφαλονιτης
Άπ'την Αγια Ευθυμια....
Τα ρούχα του γυρεύει δεν τα δα πουθενα....
Ρεφρέν (όλοι μαζί)..
Στην Κέρκυρα μας πανε....στην Κέρκυρα μας πανε...
Να μας κρεμάσουνε....
Μα εμεις θα τραγουδάμε ...εμεις θα τραγουδαμε...
ώσπου\να φτάσουμε....
Ρεφρέν (δικό σας)...
Γράφτηκε στα χρόνια της Αγγλικής κυριαρχίας. Ήταν η εποχή των λεγόμενων «ριζοσπαστών», οι οποίοι αντιδρούσαν στο αγγλικό καθεστώς. Αυτούς τους μαζεύανε και τους πηγαίνανε στην Κέρκυρα όπου ήταν η πρωτεύουσα της Αρμοστείας και τους κρεμάγανε. Μέσα στο καράβι κατά τη μεταφορά τους, γράψανε αυτό το απίστευτο τραγούδι..
Αχ! Ζακυνθούλα μου..
Φιλιά και όνειρα γλυκά!
mareld
Ευχαριστούμε πολύ μπουγαρινάκι για το τραγούδι-θρήνο, που μας χάρισες των αγωνιστών που πήγαιναν στην κρεμάλα.
Πόσο ίδιοι είναι οι θρήνοι και οι καημοί των λαών αυτού του κόσμου. Και πόσο ίδια το εκφράζουνε.
Η ισπανική τούνα και η ζακυνθινή ή επτανησιακή καντάδα, είναι σχεδόν ίδιες.
Να 'σαι καλά! Φιλιά και όνειρα με μουσικές και καντάδες από ωραίους του νησιού σου! ;)
Χτύπησες πάλι φλέβα, Μαριάνα και με ξάφνιασες χαρούμενα άλλη μια φορά!!!
Δεν έχω πάει στη Ζάκυνθο προσωπικά, ούτε έχω ρίζες καταγωγής εκεί. Αλλά τα τελευταία χρόνια της εφηβείας και τα πρώτα νεανικά μου, είχα φάει σωστό κόλλημα με τα Απαντα του Ξενόπουλου.
Η δεύτερη... μητρική μου γλώσσα, ήταν τα ζακυνθινά. Ο μπαμπάς μου έβαζε στο κασετόφωνο κάτι χαβάγιες με ζακυνθινές μελωδίες κι εγώ την έπεφτα πατριωτικά σε κάτι πακέτα με μαντολάτο. Σωστό ατσιτέντε, δηλαδή.
Χώρια τα σίριαλ που έβαζε τότε η κρατική τιβούλα μας, με τα μυθιστορηματα του Ξενόπουλου. Για να γράψω καλά στις εξετάσεις δημοσιογραφίας, επιστράτεψα ένα κείμενο από την αυτοβιογραφία του Γρηγορίου. Και τα κατάφερα καλά στις εξετάσεις τελικά, μ' αυτή την κουζουλάδα μου.
Σ' ευχαριστώ που μου θύμισες αυτή τη βουρλισία. Μόνο πολίτης Κέιν της Ζακύνθου δεν πρόλαβα να γίνω.
Ναίσκε, να σε χαρώ, κυρά μου.
ΥΓ. Μήπω γνωρίζεις και το μυστικό της κοντέσσας Βαλέραινας ή να στο μαρτυρησω εγώ;
Απόψε, την κιθάρα μου, τη στόλισα κορδέλες, Υακινθάκι μου, και ήρθα να σου αφήσω μπουγαρίνια..και υάκινθους Από τη Ζάκυνθο και μαντολάτα και παστέλια..να δώσεις και στη Χρυσούλα..εξ΄άλου ξέρω ότι θα της έδινες αλλά απλά το λέω..
Αυτό το τραγούδι σημαίνει πολλά για μένα..στο αφιερώνω με ένα ευχαριστώ..
Απόψε, την κιθάρα μου, τη στόλισα κορδέλες
(Απόψε, την κιθάρα μου, τη στόλισα κορδέλες)
και στα καντούνια περπατώ, για τσ' όμορφες κοπέλες
(και στα καντούνια περπατώ, για τσ' όμορφες κοπέλες)
Απόψε, να μην κοιμηθείς, παρά να καρτερέψεις
(Απόψε, να μην κοιμηθείς, παρά να καρτερέψεις)
Ν' ακούσεις την κιθάρα μου, και έπειτα να πέσεις
(ν' ακούσεις την κιθάρα μου, και έπειτα να πέσεις)
Για σε, τα γιούλια μάζεψα, για σε και τ' άλλα τ'άνθη
(για σε, τα γιούλια μάζεψα, για σε και τ' άλλα τ'άνθη,)
Απόψε σ' ονειρεύτηκα, κι ο ύπνος μου εχάθη
(απόψε σ' ονειρεύτηκα, κι ο ύπνος μου εχάθη)
Ανήφορος κατήφορος, είναι βαρύ σεργιάνι
(Ανήφορος κατήφορος, είναι βαρύ σεργιάνι)
Κι όπου αγαπάει μελαχρινή, ποτέ να μην πεθάνει
(κι όπου αγαπάει μελαχρινή, ποτέ να μην πεθάνει)
Ψαράς θα γίνω στη στεριά, με δίχτυα μπαλωμένα
(ψαράς θα γίνω στη στεριά, με δίχτυα μπαλωμένα)
Για να ψαρέψω μια καρδιά, που δεν πονά για μένα
(για να ψαρέψω μια καρδιά, που δεν πονά για μένα)
Φιλιά και καλό σου βράδυ!
Συγκινήθηκα τόσο πολύ..
ΥΓ
Στο Nostalgia Σε περιμένει κάτι "μικρό" αλλά μοσχοβολάει υάκινθο και μπουγαρίνι..
βιαστικά φιλιά κι καλησπέρες από επαρχιακό νέτκαφέ.. αύριο από το σπιτι τα περαιτέρω..:):)
xrysoula_ v
A δεν τα ήξερα αυτά Χρυσούλα μου! Έπρεπε να το φανταστώ όμως. Γυναίκα που δε διάβασε Ξενόπουλο μετά μανίας στην εφηβεία της, δεν υπάρχει. Υπάρχει; Είναι καμιά που δεν μαγεύτηκε;
Λοιπόν ναι. Να μας το πεις το μυστικό της κοντέσσας αν το ξέρεις. Έτσι όπως φεύγουν τα χρόνια πετώντας... κοντά είναι ο τρισκατάρατος ο καταρράκτης! :)
Οπότε για λέγε να ξέρουμε... ;)
Σας ασπάζομαι «Φαίδων»
mareld
Ευχαριστώ πολύ για όλα Μαρελντάκι! Το απόψε την κιθάρα μου είναι το τραγούδι που λατρεύω! Το πολυαγαπημένο!
Μια αγκαλιά στριφογυριστή!
koulpa
Καλησπέρες! Φιλιά!
Σύμφωνα με τις πληροφορίες και τις πηγές μου (πηγές, Μαρίάνα, μακριά ο καταρράχτης από μας!) -το μυστικό της κοντέσσας Βαλέραινας ήταν μια συνταγή βοτάνων. Μια μυστική συνταγή, από την οποοία έλειπε ένα βασικό στοιχειο, που έπρεπε να βρει ο κάθε ενδιαφερόμενος που επιθυμούσε να έχει τη συνταγή για να θεραπευτεί.
Αυτό έδινε νόημα στη ζωή του πάσχοντος και ενδιαφέρον ή κίνητρα για να συνεχίσει να ζει, να μάχεται. Και αυτό το μυστικό, περνούσε από γενιά σε γενιά στις Βαλέραινες.
Τι γοητεία, ε;
Κάτι σαν μήτρα ζωής, το βρίσκω εγώ...
Αλλά, μήπως το Mareldάκι, γνωρίζει κάτι παραπάνω;; Το μαντολάτο ήταν γλυκύτατο, mareld.
Τον "Φαίδωνα" δυστυχώς δεν τον πρόλαβα... αυτοπροσώπως. Αλλά τη γητεύτρια, ναι. Και σε μια πολύ θετική στιγμή στη ζωή μου.
Να' σαι καλά, Μαριάνα.
Είναι υπέροχοι! Αι, από το Τζάντε είναι!
Οπου κι'αν πας
όπου και νάσαι
η σκέψη μας μαζί σου θα'ναι
σαν μια από παλιά αγαπημένη
και οι ευχές μας θα σε συντροφευουν
γιατί και μείς ξέρουμε από έρωτα
όπως ξέρουμε κι'από αγάπη
τι τώρα όπως και σύ
ερωτευμένοι είμαστε
τι τώρα όπως και συ
τον κόσμο όλο αγαπάμε.
Kahraman mpei
xrysoula_ v
Χρυσούλα μου μοναδική! Η αρχοντιά του Ξενόπουλου και η μαγεία της γραφής του, που έκανε τους χαραχτήρες του αξέχαστους και αξιολάτρευτους σαν να ήταν δικοί μας άνθρωποι! Απίστευτος...
Πάντως ψυχούλες σαν και σένα, νομίζω πως γεννιούνται με το μυστικό της Βαλέραινας στο τσεπάκι. Προικιό ζωής...
Γι αυτό και όλοι σας αγαπάμε τόσο. Για το καλό που μας κάνετε. ;)
γιώργος κεντρωτής
Τυχαίο είναι που μας έχουν μαγέψει οι επτανήσιοι;
Τό 'χουν! Τό 'χουν! ;)
Kahraman mpei
Πόσο σ' αγαπώ,
κανείς δεν ξέρει...
Φιλιά!
Mareld, μου θύμισες όμορφες στιγμές στην Ζάκυνθο, όταν βρεθήκαμε κουμπάροι σε ένα γάμο που ήρθαν έκπληξη οι μουσικοί από τις Αρέκιες (έτσι νομίζω ότι λέγεται το μαγαζί) για να μας τραγουδήσουν.
Μαριάννα τί μου θύμησες και εσύ με τους Τραγουδιστάδες και η Mareld με το συγκεκριμένο τραγούδι...
Σκηνές από ένα γάμο που ήμασταν κουμπάροι και οι μουσικοί εμφανίστηκαν σαν η έπληξη της βραδιάς να μας συγκινήσουν με τις καντάδες τους...
Άλλες σκηνές από τις Αρέκιες (νομίζω έτσι λέγεται το μαγαζί στην παραλία), που όταν τους πρωτακούσαμε μας είχε αφήσει όλους έκπληκτους ένας παππούς που πλησίαζε τα 100, ο οποίος ήταν απίστευτος "ερμηνευτής", όλο πονηράδα και αστήρευτη ζωντάνια και ενεργητικότητα! Στο τέλος της βραδιάς μας είχε αποτελειώσει, όταν καβάλησε ένα μηχανάκι, ζήτησε από έναν της χορωδίας να του βάλει μπρος και έφυγε!
Juanita La Quejica
Ακριβώς έτσι όπως το περιέγραψες το έχω ζήσει το σκηνικό στη Ζάκυνθο, πολλές φορές. Είναι μια από τις άλλες «ιδιαίτερες» πατρίδες μου. Οι αναμνήσεις υπέροχες και κυρίως από τις βραδιές με τις καντάδες...
Κι οι παππούδες του Τζάντε, χειρότεροι κι από τους Κρητικούς! ;)
Δημοσίευση σχολίου