Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

MEGALICIUS ή MEGALYSSA; Άφατος εγωκεντρισμός, αυτοδιαφήμιση σε όρια... ναυτίας! Έλεος! Λυπηθείτε μας κύριοι υπεύθυνοι του καναλιού ή του Ε.Σ.Ρ.


MEGA CHANNEL! MEGALICIOUS 2007/2008


Όλοι οι άνθρωποι έχουμε κολλήματα να το πω; Συνήθειες να το πω; Βίτσια ίσως; Μερικές αγαπημένες συνήθειες, όπως η εφημερίδα μας, η μάρκα του καφέ και των τσιγάρων μας, το κανάλι μας, ο σταθμός μας στο ραδιόφωνο, το άρωμά μας, το στέκι μας για καφέ, το βιβλιοπωλείο μας, ο φούρνος μας και άπειρες άλλες, μικρές και μεγάλες συνήθειες που ομορφαίνουν τη ζωή μας. Όταν κάτι αλλάζει στα αγαπημένα μου μ' ενοχλεί πολύ.

Φέτος που είμαι πια μόνιμα στην Ελλάδα βλέπω και πάλι ελληνική τηλεόραση. Για την ακρίβεια ακούω, γιατί την έχω μόνιμα ανοιχτή. Και κατά 90% είναι στο Μέγκα. Θα μου πει κανείς καλά να πάθω. Και θα του πω σωστό κι αυτό, αλλά ας μου προτείνει το καλύτερο. Άλλωστε βλέπω Μέγκα από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε και δεν θα άλλαζα τώρα μετά από τόσα χρόνια.

Η τηλεόραση είναι η ενημέρωση, η παρηγοριά, η παρέα, η διέξοδος, η λύση ενίοτε στα βάσανα του κόσμου. Δεν θα αναφερθώ στον σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο της στη διαμόρφωση της αισθητικής των πολιτών ή στην πολιτιστική της συμβολή, ούτε και στην τρομερή της δύναμη να επηρεάζει ή να διαμορφώνει άποψη.

Είμαι τόσο θυμωμένη, αλλά και απογοητευμένη και ταυτόχρονα θορυβημένη αφού και στα κρατικά, στο περίπου τα ίδια συμβαίνουν. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει αυτό το έρμο το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο και αν υπάρχει, πού στην οργή κρύβεται τόσο καλά;

ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ, ΠΟΥ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΗΧΟΥ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ Ή ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ, ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ!!!

Φυσικά και δεν είναι τυχαίο, όπως ίσως θα ισχυριστεί ο όποιος μας θεωρεί κρετίνους. Είναι ομαδική απόφαση και άποψη των ραδιοτηλεοπτικών εγκεφάλων που λέει:

Το να σε πήρε γλυκά ο ύπνος στην ταινία, λίγο μας αφορά. Στο επιτρέπουμε. Το να κοιμάσαι στις διαφημίσεις όμως, ξέχνα το. Θα σου κάνουμε πλύση εγκεφάλου, θες δε θες, και αδιαφορούμε αν θα πάθεις έμφραγμα από το απότομο ουρλιαχτό των διαφημίσεων ή αν θα αναζητάς έντρομος το τηλεκοντρόλ να χαμηλώσεις τον ήχο να μην ξυπνήσεις το μωρό των διπλανών!!!

Τζάμπα στα δίνουμε τα σήριαλ, τα έργα, τις ειδήσεις και τις εκπομπές; Απ' τη μύτη θα στα βγάλουμε κάθαρμα τηλεθεατή, που μας παίζεις με τα νούμερα. Θα σε τρελάνουμε αλήτη. Σκηνή έργου και διαφήμιση! Και όχι μόνο 300 διαφημίσεις, αλλά και σκηνές από όλα τα υπόλοιπα σήριαλ να σε εθίσουμε κερατά! MEGALICIOUS! MEGALICIOUS! MEGALICIOUS! Κάθε δέκα λεπτά θα σου 'ρχεται να ορμήξεις να δαγκώσεις τον χλιμίτζουρα που χοροπηδάει μες στην τρελή χαρά στη βροχή, πανευτυχής που στα έχει κάνει κρόσσια ουρλιάζοντάς σου και απειλώντας σε: MEGALICIOUS! MEGALICIOUS! MEGALYSSA!

Και φυσικά δε θα βρεις παρηγοριά πουθενά, αφού ακόμα και στα κρατικά, περίπου τα ίδια γίνονται. Η διαφορά της έντασης του ήχου δε, ανάμεσα σε έργο και διαφήμιση και στα κρατικά είναι ακόμα χειρότερη!

Ααααααααααααααχ! Κάργια εξουσία! Να σε είχα για λίγο... πόσο ανθρώπινη θα έκανα την ζωή μας, απ' το πουθενά κι απ' το τίποτα και χωρίς κανένα κόστος.

12 σχόλια:

Giannis Kafatos είπε...

καλημέρα! εγώ που ζω από το Μέγκα, δηλαδή από τις διαφημίσεις, οφείλω να υπερασπιστώ την κατάσταση. Πέραν όμως του προσωπικού μου συμφέροντος θέλω να σε ενημερώσω ότι το Μέγκα είναι μέσα στα κανάλια που τηρούν και μάλιστα πολύ αυστηρά το χρόνο των διαφημίσεων όπως ορίζεται από το νόμο. 20 λεπτά πρόγραμμα 5 λεπτά διαφημίσεις. Τώρα το θέμα του ήχου ομολογώ ότι δεν τό είχα παρατηρήσει, αν και τώρα που το λες συνηδητοποιώ ότι τα πιτσιρίκια μπορεί παίζουν αμέριμνα στο σαλόνι όταν εμείς βλέπουμε τηλεόραση αλλά μολις αρχίσουν οι διαφημίσεις ... τσουπ μπάστακες να τις δουν!
Σατανικό? Μπορεί. Αλλά έτσι κι αλλιώς ζούμε σ' ένα σκληρό κόσμο!
Και για την ιστορία, κάτσε να δεις τρίωρη ταινία σε άλλο κανάλι να δεις πώς οι τρεις ώρες γίνονται 6! (κοινώς μη βάλεις κασέτα στο βίντεο γιατί θα χάσεις το τέλος - άλλη φρίκη κι αυτή ε!)
καλημερούδια
:)
www.u-hoo.gr/gianniskafatos

lakis είπε...

Τόσα χρόνια και δεν συνήθισες ακόμη στην κακογουστιά; Ευτυχώς είμαι από τους τυχερούς που βλέπουν μόνο ταινίες, ξένες σειρές και ντοκιμαντέρ, αλλιώς κι εγώ θα τρελαινόμουνα. Μέρα καλή

μαριάννα είπε...

Giannis Kafatos

Καλημερούδια του! Σήμερα είναι μια άλλη μέρα; :)

Γράφεις: «20 λεπτά πρόγραμμα 5 λεπτά διαφημίσεις.»

Ποιός ήρθε;

Διαφημίσεις ναι. Αυτοδιαφημίσεις όμως; Έλεος.
Στην απογευματινή ζώνη, που έχει τα καθημερινά πιασάρικα είναι σκηνή και μεγκαλύσσα!
Δες τα δυο καθημερινά σήριαλ, αυτά που έχει πριν το δελτίο των 8!!!
Από τη μύτη μας τα βγάζει κυριολεκτικά. Κι ενώ η Ακρίτα και ο Κυρίτσης με τους πραγματικά αληθινούς και ιντελέκτουαλ διαλόγους, έδωσαν μια άλλη διάσταση στη σαπουνόπερα, ανεβάζοντας το επίπεδο του καθημερινού, μας το βγάζει ξινό με ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΕΙΡΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ. Ο Λάγκε Λάγκε κι οι Πεθερές κι ο Πολυκατοικία και ο χλιμίτζουρας στη βροχή ως άλλος singing in the rain...
H σειρά πάει:
Διαφημίσεις... και αυτοδιαφημίσεις. Τίτλοι του σήριαλ, διαφημίσεις και αυτοδιαφημίσεις, μια σκηνή, διαφημίσεις και αυτοδιαφημίσεις!!! ;)

Για τη διαφορά ήχου... στο υπογράφω ότι δεν συμβαίνει αυτή η ξεφτίλα πουθενά αλλού στην Ευρώπη!

Κάτι ξέρουν τα παιδιά. :) Αλάνθαστο αυτί και ένστικτο!

μαριάννα είπε...

Λάκης Φουρουκλάς - Lakis Fourouklas

Καλημέρα Λάκη μου! Καλημέρα στην Κύπρο! Εύχομαι να ξημέρωσε σήμερα μια νέα μέρα για όλους μας και κυρίως για το αγαπημένο μας νησί το βασανισμένο.

Όσο για το «δράμα»:) που ζούμε όσοι είμαστε «τηλεκανάληδες»... δυστυχώς το πήραμε απόφαση. Απλά έρχονται στιγμές που πνίγεσαι γιατί από κάποιους έχεις μια απαίτηση παραπάνω. Όπως από το μέγκα και τα κρατικά.

Να 'σαι καλά Λάκη μου! Καλή σου μέρα!

Xavier είπε...

Η οδηγία της ευρωπαϊκής ένωσης αναφέρει ότι τα λεπτά διαφήμισης ανά ώρα πρέπει να είναι το πολύ 12 και ότι η ένταση του ήχου των διαφημίσεων, καθώς και των προγραμμάτων ή σεκάνς που προηγούνται και έπονται αυτών, δεν πρέπει να υπερβαίνει τη μέση ένταση του ήχου του υπόλοιπου προγράμματος.

Καλά κρασιά...

Πάντως εγώ προτείνω ΣΚΑΙ και ΝΕΤ, με λίγες δόσεις από ΕΤ1, αλλά και πάλι όσο λιγότερο γίνεται.

μαριάννα είπε...

Xavier

Χαχαχαχαχαχαχα! Τί προτείνει η ευρωπαϊκή οδηγία;

Αχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

12 λεπτά το πολύ;;;;;;;

Αχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

Αυτοί εδώ θα κατάλαβαν 12 λεπτά πρόγραμμα σε μια ώρα Διαφημίσεις και Αυτοδιαφημίσεις!!!

Να 'σαι καλά γέλασα! ;)

Και μη φανταστείς πως τα κρατικά είναι καλύτερα στην ηχορύπανση. ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ είναι!

Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ. είπε...

Να συμπληρώσω, ότι εκτός από τις διαφημίσεις, ο ήχος ανεβαίνει επικίνδυνα και από πολλούς παρουσιαστές. Την έχουν δει σαν τα νυχτερινά σκυλάδικα που ανεβάζουν τον ήχο για να μην καταλαβαίνεις το ...θεϊκό ταλέντο των γαβγάβ.

Υπάρχει, όμως, λύση,
να έχεις ανοιχτή την τηλεόραση με τον ήχο κλειστό. Έτσι κι αλλιώς, η τηλεόραση είναι εικόνα και δεν χάνεις και τίποτα σπουδαίο αν δεν ακούς τη σκέψη του Πρετεντέρη ή του Παπαχελά. Ούτε τους τραγουδισταράδες της πίστας που τα ιδιωτικά κανάλια θεωρούν χρέος τους να μας παρουσιάζουν. Ούτε αυτούς που στριγκλίζουν πρωινιάτικα για να πουν δυο ειδήσεις. Να προτιμάς Λυριτζή και Οικονόμου, που μιλάνε νορμάλ. Στα κρατικά κανάλια, από όσο έχω δει τουλάχιστον, δεν κάνουν σαν υστερικοί οι παρουσιαστές, ούτε μετατρέπουν σε πίστα βαρελάδικου τα στούντιος.

Αν σε ξεκουφαίνει, τι απλούστερο; Προσπάθησε να αποτοξινωθείς από το μέγκα τσάνελ, αν και δεν μπορώ να κατανοήσω το μέγεθος της εξάρτησής σου, γιατί όταν άρχισε να εκπέμπει το μέγκα ήμουν πάρα πολύ μικρή και η μαμά μου δεν με άφηνε να βλέπω τηλεόραση.

Πάντως αυτό το χάλι με τον ήχο, είναι ένα ακόμα παράδειγμα της αντίληψης και του (ανύπαρκτου) σεβασμού που έχουν για τους τηλεθεατές τους.

Ευαγγελία Πατεράκη είπε...

Φίλη "γητεύτρια", έχεις δίκιο! Είναι σκέτη απογοήτευση αυτό που συμβαίνει με τις διαφημίσεις. Δυστυχώς δεν ενδιαφέρει τους καναλάρχες το τι μας προσφέρουν αλλά, το πως θα διατηρήσουν τις διαφημιστικές εταιρείες. Ουσιαστικά αυτές είναι πλέον μια ισχυρότατη εξουσία. Έχουν όλοι βαλθεί να μας τρελάνουν και το καταφέρνουν μια χαρά. Για το κέρδος όλα γίνονται.
Πύρινα φιλιά

μαριάννα είπε...

K.σ-Μ

Δυστυχώς το πρωί στις 7 που ανοίγω μάτι ο Λυριτζής κι ο Οικονόμου ξεσκίζονται στην ποδοσφαιρική ανάλυση και διαβάζουν αναλυτικά τις αθλητικές εφημερίδες ΟΛΕΣ και μέσα κι έξω και μπρος και πίσω.

Το μέγκα κλασικά και το χαβά του, έχει διαφημίσεις, οπότε τρώω στη μάπα Παπαδάκη και Λιαρέλη με την κοινωνική ευαισθησία, που καλώς δε λέω, αλλά άκρως βαρετά, υποκαθιστούν διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, διορθώνοντας αδικίες εις βάρος των πολιτών.

Όσο ετοιμάζομαι κι αφού έχω φτιάξει καφέ κι ενώ οι άλλοι στη ΝΕΤ το χαβά τους αθλητικά, συμβαίνει πάντα το ίδιο ΓΕΛΟΙΟ σκηνικό στο Μέγκα.

Ο Καμπουράκης το παίζει τσαχπινογαργαλιάρης και δείχνει κάποια τσίτσιδη γλάστρα σε εφημερίδα, ρωτώντας τον ξενερουά, τον έρμο Θοδωρή Κολυδά, πώς του φαίνεται η γλάστρα, ο Θοδωρής δεν ξέρει τί να πει και αναμασάει αμήχανα βλακείες και ο Οικονομέας, το παίζει σοβαρός και διανοούμενος με επίγνωση της ηλικίας του και καλά.

Όπου εκεί τραβάω ένα καντήλι, την κλείνω και φεύγω.

Αν πάρω αυτοκίνητο για το σχολείο, ανοίγω ραδιόφωνο στη διαδρομή κι όπως έχω κρατικό συνήθως, πέφτω πάνω στον Καλαμίτση που σκούζει και κάνει καραόκε, οπότε πατάω σιντί κι ακούω ναπολιτάνικα για να μην σπάσω το εργαλείο.

Θα μπορούσες να το πεις και χαρούμενο ελληνικό ξύπνημα! :)))

μαριάννα είπε...

ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ

Δεν είχα αυταπάτες ποτέ να σου την αλήθεια Προμηθέα Δεσμώτη μου, ότι δηλαδή τα κανάλια επιτελούν κοινωνικό έργο αδιαφορώντας για τα έσοδα.

Απλά περίμενα λίγο σεβασμό από τα «σοβαρά» υποτίθεται κανάλια.

Δε βαριέσαι... η μοναδική ξεφτίλα είναι σ' αυτή τη χώρα που ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα;

Να 'σαι καλά! Φιλιά δροσερά μην καούμε και δε λέει... ;)

Ανώνυμος είπε...

Ελπίζοντας πως θα προσθέσω κάτι στους εύστοχους προβληματισμούς σας, ας μου επιτραπεί να ξεδιαλύνω μια κατά την γνώμη μου τραγική παρανόηση που βλέπω πολλές φορές να υπάρχει και στο προσωπικό μου περιβάλλον: Πολλοί νομίζουν ότι οι τηλεθεατές είναι οι ΠΕΛΑΤΕΣ των δωρεάν τηλεοπτικών σταθμών και άρα αξίζουν ευλόγως τον ανάλογο σεβασμό. …η τραγικότερη των παρεξηγήσεων… Οι τηλεθεατές είναι τα ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ των τηλεσταθμών! Κάθε κανάλι λειτουργεί μέσα από τα προγράμματα του σας ΔΟΚΑΝΟ για να πιάνει τηλεθεατές τους οποίους στην συνέχεια θα πουλήσει –ιδού η λειτουργία των rates!- για σφυροκόπημα στους ΜΟΝΟΥΣ και αληθινούς πελάτες του: τις διαφημιστικές και εν τέλει στους μεγάλους διαφημιζόμενους. ΑΥΤΟΙ είναι οι πελάτες τους και απέναντι τους τα κανάλια εφαρμόζουν, με πολύ μεγάλη συνέπεια είναι η αλήθεια, το "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο".

μαριάννα είπε...

ανώνυμος

Συμφωνώ απόλυτα! Πιο απόλυτα δε γίνεται.
Έτσι ακριβώς. Και το παραμύθι, η ζήτηση διαμορφώνει την προσφορά, είναι πια παρωχημένο και σαφώς δεν καταπίνεται.
Γιατί οσάκις προβλήθηκαν ποιοτικές σειρές από τη λογοτεχνία μας ή εκπομπές με ποιότητα και πέρασμα είχαν στον απλό κόσμο και τεράστιας αποδοχής έτυχαν.
Εφ' όσον όμως πια οι σύγχρονοι πόλεμοι είναι «καταναλωτικοί» στις δυτικές κοινωνίες, τα μεγάλα κανόνια είναι οι διαφημίσεις και οι άβουλοι τηλεθεατές ο άμαχος πληθυσμός που βομβαρδίζεται και τρέχει για αγορές αν και λαβωμένος, αν κι ετοιμοθάνατος. Αιμορραγούν οι κάρτες και τα επιτόκια, αιμορραγούν τα ταμεία... αλλά τα μεγάλα εμπορικά κέντρα με τις φίρμες πληθαίνουν.
Ευχαριστώ θερμά για την επικοινωνία. Είναι παρηγοριά να γνωρίζουμε πως υπάρχουν κάποιοι που μας κατανοούν.

Καλό ΣΚ!