Τετάρτη 28 Μαρτίου 2007

Susheela Raman, Maya...αφιερωμένο στους μουσικούς συνταξιδιώτες


Susheela Raman, Maya

Μου πρωτομίλησε γι αυτήν ένας φίλος μου Ιταλός πριν μερικά χρόνια και μου έστειλε το Μaya απο το Salt Rain. Και μαγεύτηκα απο τον αισθησιασμό της φωνής, και το πάντρεμα της ινδικής μουσικής με το απίστευτο κλαρίνο του δικού μας Αχαλινoτόπουλου! Όταν την είδα και άκουσα από κοντά, πριν τέσσερα χρόνια νομίζω, τρελάθηκα. Η γυναίκα ειναι θεά...σου μεταδίδει τον αισθησιασμό της ινδικής της καταγωγής...αυτό που παθαίνω διαβάζοντας και την Αρουντάτι Ρόι. Η Susheela Raman δίκαια πραγματικά αποτελεί το νέο μεγάλο αστέρι της world music. Το 2001 είχε προταθεί για το Mercury Award με το ντεμπούτο δίσκο της “Salt Rain”, βραβειο απο το bbc, The Mercury Music Prize...έχει συνεργαστεί με καλλιτεχνες απο Guinea Bissau, Cameroon, India, Romania, France, Greece, Egypt, Kenya, America, Spain. Αυτό που μας παρουσιάζει η 30χρονη Βρετανίδα με νοτιο-Ινδική καταγωγή είναι η εξαίρετη προσέγγισή της σε παραδοσιακά τραγούδια της Ινδίας, κυρίως προσευχές, που έρχονται ακόμα και από 1100 χρόνια πριν. Αποφεύγει την συντηρητική προσέγγιση, και τα μεταφέρει στο Δυτικό κόσμο, καταφέρνοντας να φτάσει στο βάθος της ψυχής τους και να μας μεταδώσει τον αισθησιασμό της ινδικής κουλτούρας. Με το group της, στο οποίο συμμετέχει και ο δικός μας, βιρτουόζος στο κλαρίνο, Μάνος Αχαλινοτόπουλος, έκανε προσευχές για τις θεότητες Ganesh, Saraswati και Kamakshi καθώς και για τους Shiva και Rama, σε διάφορες διαλέκτους της Ινδικής, τις μετέφερε πάνω σε ένα κυρίως δυτικό μουσικό τρόπο, μεταπηδώντας από jazzy ατμόσφαιρες, σε funky ρυθμούς, και aπό το blues, στη soul με αναπάντεχα rock ξεσπάσματα. Πέρα όμως από την μουσική, είναι αυτή η ερμηνεία της Susheela Raman που απογειώνει τις συνθέσεις. Σεμνή σε όλα της, με το απλό τζινάκι που φορά συνήθως και το χαμόγελό της, απόλυτα αισθησιακή όμως και ξεσηκωτική, σε κάνει να λικνίζεσαι με τα σπάνια φωνητικά της χαρίσματα. Είναι ξεχωριστές οι διασκευές στο “Song To Τhe Siren” του Tim Buckley και στο “Save Me” της Joan Armatrading, αλλά σίγουρα το “Maya” είναι από τα καλύτερα για μένα καθώς και το “Love Trap”.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα το ψάξω κι ας διαφωνούμε αυτή τη φορά στη Αραουντάτι Ρόι, που εμένα δε μου αρέσει καθόλου! :-Ρ
Λατρεύω ωστόσο, τη word music. Κάνε έναν κόπο να βρείς τον πρώτο δίσκο της Orchestra di Piazza Vittorio...
Είμαι σίγουρη ότι θα τους λατρέψεις!

μαριάννα είπε...

Άκου το τρελό. Προχθές ήμουν με μια φίλη στο αυτοκίνητό μου κι όπως μιλούσαμε κι έπαιζε ένα cd με επιλογές διάφορες δικές μου, ακούει το Tarareando με τα παραπαραπαπά... και η φίλη μου λέει φανταστικό τί είναι; Και της είπα. Ήξερε βέβαια ποιοί είναι αλλά δεν ήξερε το κομμάτι. Εδώ εμείς είμαστε μουσικά σα να 'μαστε Ιταλία. Το Κόμο είναι 20χμ. και το Μιλάνο 75χμ. Πολύ πιο κοντά από το να πάμε Βέρνη ή Ζυρίχη. Και πάμε πολύ συχνά σε συναυλίες ή κοντσέρτα. Έχω δεί καταπληκτικά πράγματα. Μόνο που τα καλά ρε γαμώτο έρχονται το καλοκαίρι και πάνε σε κάτι κάστρα εδώ πάνω ονειρεμένα, αλλά εγώ έχω ήδη φύγει για Ελλάδα και τα χάνω, καθώς και το κινηματογραφικό φεστιβάλ του Λοκάρνο που είναι 30χμ. από δω, αλλά κι αυτό δεν το προλαβαίνω. Τώρα λέγαμε αν πετύχουμε βολική μέρα κάποια συναυλία τους του Απρίλη να πάμε. Έχει βγει πρόγραμμα αλλά δεν το 'χω ψάξει. Οι Ιταλοί και οι Ελβετοί έχουν πολύ καλό γούστο στη μουσική και στον κλασικό χορό, και μπορεί να δεις τρελά. Σε ένα φεστιβάλ τζαζ στο Κιάσο είχα πάθει πλάκα με έναν φοβερό τυπά σαξοφωνίστα που έδινε ρέστα στη σκηνή με το τζινάκι του και όταν μου είπαν ότι ήταν ο Πρόεδρος του συνδέσμου Βιομηχάνων της Λομβαρδίας, μου φυγε η μαγκιά! :)
Λοιπόν, επειδή βλέπω να έχουμε κοινή αγάπη και γούστο στις μουσικές του κόσμου, προτείνω το εξής. Αντί να χάνονται αυτά που λέμε στα σχόλια, σκόρπια στα μπλογκς, λέω να ανοίξω ένα θέμα στους Εκφραστές, να το έχουμε πάντα στην Κεντρική σελίδα ανοιχτό και όποιος θέλει να κάνει εκεί πρόταση ή παρουσίαση με μουσικό λινκ για να ακούμε και το κομμάτι ή να το ψάχνουμε. Σκέφτομαι να το βγάλουμε «Μουσικές του κόσμου των blogs». Τί λέτε; Περιμένω προτάσεις και για το αν συμφωνείτε και για τον τίτλο. Λειτουργώ ήδη δύο παρόμοια θέματα, το e-radio madrugada και το radio Ekfrastes
Δείτε το, σκεφτείτε το και πείτε μου.Και αν θέλετε κοιτάξτε λίγο και τα θέματα της μουσικής γενικά. Το λέω σε σας maya, Ελένη (elafini)και Γιάννη (cyberviewer), που νομίζω έχουμε πολλά να πούμε πάνω στη μουσική.Θα μπορούμε εκεί να βάζουμε μουσικά νέα, παρουσιάσεις και προτάσεις κομματιών, μουσικών, συναυλιών και ότι άλλο. Φυσικά και όποιος άλλος διαβάσει και τον ενδιαφέρει να συμμετέχει, ευπρόσδεκτος... :)Φεύγω για μάθημα σε λίγο, οπότε θα τα πούμε το βράδυ... Φιλιά και περιμένω να μου πεις γιατί δε σου αρέσει η Αρουντάτι Ρόι. Ούτε το βιβλίο της Η αξία της ζωής, ένα δοκίμιο που αναφέρεται στο σκάνδαλο του φράγματος του ποταμού Ναρμάντα και οι αγώνες της στο πλευρό διαδηλωτών ακτιβιστών που πραγματικά καμιά δε θα ξεβολευόταν στη θέση της εύκολα να τρέχει να συμπαρσταθεί στην πατρίδα της και να φυλακίζεται κιόλας!
παναγία μου τί έγραψα η γυναίκα! Δέστε με ρε σεις... λύθηκα και ξέφυγα τελείως! Μα με εμπνέετε δε φταίω εγώ! :)

elafini είπε...

ευχαριστούμε..

elafini είπε...

σούπερ!!!! να χαλαρώσει το μυαλό μου 1-2 μέρες από διάφορα και θα σκεφτώ..πάντως με εξιτάρει η ιδέα :)

μαριάννα είπε...

Με την ησυχία σας παιδιά...δε βιαζόμαστε καθόλου και μπορούμε να κάνουμε και ότι αλλαγές θέλουμε. Δεν είναι σαν το μπλογκ που κρύβονται τα θέματα μετά από λίγες μέρες και κυρίως τα σχόλια. Ανοίγουμε το θέμα και το δουλεύουμε σιγά σιγά, με τα αγαπημένα μας κομμάτια παλιά και καινούρια...Πάω τώρα να δω τον Νερούδα σου με την ησυχία μου. :)

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους ξεκόλλησε το κάρβουνο! Ευχαριστούμε πολύ για την πρόταση! Μέσα με χίλια!!!