Arvo Pärt: Silouans Song / Vienna Philharmonic Women
Arvo-Pärt---Cantus-in-Memoriam-Benjamin-Britten
Αlina
Tabula-Rasa_-Silentium
Arvo Part, Magnificat
Arvo Part, De-Profundis
των αλογων, των ελλογων και των παραλογων
Αναρτήθηκε από μαριάννα στις 4:58:00 μ.μ.
Ετικέτες Arvo Pärt
6 σχόλια:
MOMENTS OF SILENCE
''Είχα τη τύχη να κινηματογραφήσω τον Arvo Pärt για διάστημα πέντε χρόνων. Είμαστε πολλά χρόνια φίλοι και σαν ''μέλος της οικογένειας'' μου επιτρέπονταν να κινηματογραφώ πρόβες, συναυλίες καθώς και στιγμές στοχασμού και έμπνευσης.
Οι λήψεις ήταν αρκετά ταπεινές από άποψη εξοπλισμού και αριθμού προσωπικού. Προσπάθησα να είμαι διακριτικός περιορίζοντας τις ενοχλήσεις στο ελάχιστο.
Επειδή κατά τη πρώτη προβολή του film ακούστηκαν διαφορετικές κρίσεις για την αυθεντικότητα των σκηνών, θέλω να διαβεβαιώσω ότι καμία σκηνή δεν ήταν σκηνοθετημένη, προβαρισμένη και καμία λήψη δεν επαναλήφθηκε! Ακόμη και η ακολουθία με την οποία ο συνθέτης περιγράφει τα παιδικά του χρόνια, το πάθος του για τη μουσική, τη μητέρα του, τους δασκάλους του και τις διαφορετικές φάσεις της ζωής του, διατηρήθηκε συνεπώς προς τη διάθεση του συνθέτη, χωρίς παύσεις και εκ των προτέρων ερωταπαντήσεις.
Κινηματογράφησα τα στοιχεία που υπήρχαν τριγύρω, ότι συνέβαινε πριν κάποιο γεγονός, πως το γεγονός μορφοποιούνταν και τι είχε διαφοροποιηθεί μετά την έκβασή του. Το ενδιαφέρον μου εστιάζεται περισσότερο στη διαδικασία παρά στο γεγονός.
Στη διάρκεια των γυρισμάτων, η πρόθεση να ''ειδωθούν τα πράγματα από μέσα'' μας βοήθησε να εστιάσουμε στον εσωτερικό κόσμο του συνθέτη, στα κίνητρά του, τις αντιδράσεις του, το τρόπο που επικοινωνεί και όλα αυτά που περιφερειακά της μουσικής διαφαίνονται σημαντικά.
Μετά από αρκετά χρόνια λήψεων αισθάνθηκα την ανάγκη να συνδέσω όλα τα διαφορετικά κομμάτια
που απόκτησαν τη συνεκτική μορφή του film στη συνέχεια. Όλη η προσπάθειά μας ήταν να αναζητηθεί εκείνη η φόρμα που θα αναδείξει τη σημαντικότητα των εικόνων χωρίς να τις ταράσσει. Ήθελα να διατηρήσω την απλότητα, που μένει πιστή στο αντικείμενό της, αποφεύγοντας εξωτερικές επιδράσεις και μεσολαβήσεις. Και αυτή η μορφή φαίνεται να λειτουργεί αρμονικά με τη μουσική!
Ο ίδιος ο συνθέτης αποδέχθηκε το εγχείρημα λέγοντας ότι διαβλέπει τον εαυτό του σε αυτό. Μέσα από τις αποσπασματικές ακολουθίες, αναδείχθηκε βαθμιαία μια νέα οπτική, στην οποία μεμονωμένα γεγονότα και ασήμαντες λεπτομέρειες σημαίνουν περισσότερο από τα γεγονότα. Ονόμασα αυτές τις αποσπασματικές ακολουθίες ''Πρελούδια''.
Όταν ανακαλώ αυτά τα πέντε χρόνια συνεργασίας με τον Arvo Pärt με διαπερνά ρίγος. Είναι εύκολος στη συναναστροφή αλλά δύσκολα τον προσεγγίζεις, μεγαλειώδης μονολιθική φιγούρα και ταυτόχρονα σιωπηλός και ταπεινός! Η προσωπικότητά του είναι παράδοξα βαθιά και καινοφανής. Πολυπλοκότητα συνυφασμένη με χαροποιό απλότητα.''
Dorian Supin
ARVO PÄRT
Γεννήθηκε το 1935 στο Paide της Εσθονίας. Τα πρώτα μαθήματα μουσικής πήρε στο Rakvere Music School όπου εκτός από τα μαθήματα πιάνου αποπειράθηκε και τις πρώτες του συνθέσεις. Το 1954 σπουδάζει σύνθεση με τον Veljo Tormis στο Tallinn Music College που όμως δεν περάτωσε λόγω της στρατιωτικής του θητείας κατά την οποία υπηρέτησε ως μέλος στρατιωτικής μπάντας μέχρι το 1956.
Από το 1957 ως το 1963, σπούδασε σύνθεση με τον Heino Eller στο Conservatory Of Music in Tallinn. Το 1958 έγινε διευθυντής του studio παραγωγής του ραδιοφωνικού σταθμού ESTI RADIO, ενώ ταυτόχρονα συνθέτει. Το 1996 μετακόμισε στη Βιέννη και δύο χρόνια μετά στο Βερολίνο όπου ζει μέχρι σήμερα.
Οι συνθέσεις του Arvo Pärt μπορούν να χωριστούν σε δύο περιόδους. Οι συνθέσεις της πρώτης περιόδου είναι κυρίως σειριακές. Το έργο του ''Credo'' (1968) σηματοδοτεί το τέλος αυτής της περιόδου. Η περίοδος από το 1968 μέχρι το 1976 μπορεί να θεωρηθεί μεταβατική, χαρακτηριστικό έργο της αποτελεί η τρίτη συμφωνία του.
Οι σπουδές του της Μεσαιωνικής Μουσικής σημαίνουν την ύστερη φάση του που ο ίδιος αποκαλεί ''Tintinnabuli Style'' (Little Bells) . Το 1984 ξεκινάει τη δημιουργική του συνεργασία με τo γερμανικό label ECM, όπου εκδίδει στη συνέχεια όλα τα μεγάλα έργα του της τελευταίας περιόδου.
ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
1. TABULA RASA (FRATRES, CANTUS IN MEMORY OF BENJAMIN BRITTEN, TABULA RASA) - ECM
2. ARBOS - ECM
3. PASSIO - ECM
4. MISERERE - ECM
5. TE DEUM - ECM
6. LITANY - ECM
7. COLLAGE - CHANDOS
8. DE PROFUNDIS - HARMONIOA MUNDI
9. BEATUS - VIRGIN
10. KANON POKAJANEN - ECM
11. FUR ALINA - ECM
12. ORIENT OCCIDENT - ECM
www.smallmusictheatre.gr
Καταχωρήθηκε: 10/10/2006
Συγγραφέας/Πηγή: Μαριλένα Πετρίδου
Εξοχο πόστ! ειπε ο Σιμπέλιους.
Τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια!
απίστευτη προσωπικότητα. Σπάνια...
καλή βδομάδα!
bArvo Γητ.
Ο Arvo Pärt έγινε ορθόδοξος χριστιανός στις αρχές της δεκαετίας του '70 και γι' αυτό, μετά το "credo", περνάει μεταβατική περίοδο .
Το άκουσμα της μουσικής του, μου αφήνει μια γλυκόπικρη "γεύση", μεταδίδοντας ήσυχα, γαλήνια ("μινιμαλιστικά") το εσωτερικό της πάθος.
Γι' αυτό, πολύ συχνά δωρίζω δίσκους του, είπε ο εν Χριστώ αδελφός John Tavener.
Αγαπημένοι φίλοι, η μουσική δεν έχει όρια. Δεν έχει σύνορα. Είναι απέραντη. Χωρίς ταυτότητα. Ενώνει ετερόκλητους, αντιφατικούς, θεοσεβείς και άθεους, την τρέλα με τη λογική, το πάθος με την εγκράτεια, τον άντρα με τη... γυναίκα, τον έρωτα με το μίσος, το σμίξιμο με το χωρισμό.
Δε θα ένωνε τους μπλόγκερς; Ειδικά εσάς, που μοιραζόμαστε τα ίδια πάθη;
Να είστε καλά όλοι που με κάνετε και σκέφτομαι πως είναι όμορφο να μοιράζεσαι τις συγκινήσεις και τα όσα αγαπάς κι ότι μπορούμε ακόμα να έχουμε αυτή την αίσθηση. Των κοινών επιλογών.
Δημοσίευση σχολίου