Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2007

Η ταινία El Greco, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το ισπανικό συγκρότημα La Reverencía, με μουσική Αναγεννησιακή και μπαρόκ!



Η επίσημη ιστοσελίδα! Χωρίς μουσική και μόνο στα αγγλικά! Γιατί;

Και για να δεις το τρέιλερ από την επίσημη ιστοσελίδα πρέπει να κατεβάσεις το QuickTime! Και μετά μας λένε γκρινιάρηδες! Ελπίζω να το δει κανείς από σας να μας γράψει κριτική θεατή και όχι... κριτικού! ;)

Διάβασα πολλά και διάφορα. Όλοι συμφωνούν ότι ο Μουστάκας είναι εκπληκτικός στο ρόλο του Τιτσιάνο, ενώ πολλοί λένε ότι η Ισπανίδα ηθοποιός και ο Αργεντίνος δίνουν μαθήματα υποκριτικής, σε Ματσούκα και Λαζόπουλο, που δεν άρεσαν. Και δεν παραξενεύομαι καθόλου να πω την αλήθεια. Σε κωμικούς ρόλους μπορεί να είναι μια χαρά... αλλά εδώ με παραξένεψε η επιλογή τους.

Αν και ο Σμαραγδής είχε τα φόντα και τις προϋποθέσεις να κάνει εξαιρετική δουλειά, έχω μια ανησυχία, λόγω Καβάφη. Ενώ η ταινία είχε ατμόσφαιρα, μουσική, φωτογραφία, Καταλειφό και Διαμαντόπουλο, τη βρήκα πολύ επιδερμική στην προσέγγιση της προσωπικότητας και στο πλησίασμα του τεράστιου ποιητικού έργου του Καβάφη. Τουριστική να πω την αλήθεια, τη βρήκα... στους Ελβετούς άρεσε...:)

Τώρα το Ελ Γκρέκο βασίζεται στη μυθιστορηματική βιογραφία «El Greco – ο ζωγράφος του Θεού» του Δημήτρη Σιατόπουλου, που κι αυτή θα κυκλοφορήσει παράλληλα με την ταινία. Πάντως κάπου διάβασα ότι ο Σμαραγδής είπε ότι η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα του Σιατόπουλου. Αν θέλετε αληθινά στοιχεία για τον Θεοτοκόπουλο και το έργο του, να ανατρέξετε σε ιστορικά βιβλία. Αυτό με τρομάζει λίγο, αλλά δε θέλω να είμαι μάντης κακών και γκρινιάρα.

Καλή επιτυχία να έχει η ταινία και όσοι μπορείτε μη χάσετε την πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, «Ο Γκρέκο και το εργαστήριό του», με έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και ζωγράφων του εργαστηρίου του, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια.

Η έκθεση περιλαμβάνει 56 έργα, από τους οποίους 8 είναι του Γκρέκο, όπως επίσης και έγγραφα που σχετίζονται με τις παραγγελίες που αναλάμβανε ο Θεοτοκόπουλος, έγγραφο-ενοικίου σπιτιού, η διαθήκη του, ελαιογραφίες, χαρακτικά, παλαιά βιβλία από μεγάλα μουσεία της Ισπανίας, της Ουγγαρίας, της Ελβετίας και των ΗΠΑ. Ο επιμελητής της έκθεσης, καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης Νίκος Χατζηνικολάου και οι δύο Ισπανοί καθηγητές Τέχνης επίσης, η Κάρμεν Γκαρίδο και ο Χοσέ Αλβάρεθ Λοπέρα, επεδίωξαν να εκτεθούν δύο τουλάχιστον εκδοχές κάθε θέματος που δημιουργήθηκε στο εργαστήριο του Γκρέκο: "Ενας πίνακας που θεωρείται από την έρευνα ιδιόχειρο έργο του Γκρέκο και ένα αντίγραφο του εργαστηρίου που ζωγραφίστηκε υπό την επίβλεψη και ενδεχομένως τη συμμετοχή του Δασκάλου", εξηγεί ο Ν. Χατζηνικολάου στον εξαιρετικό, δίγλωσσο κατάλογο της έκθεσης "Ο Ελ Γκρέκο και το εργαστήριό του", που περιλαμβάνει και τα πρακτικά του, προ διετίας, επιστημονικού συνεδρίου της Κρήτης.

Η έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ισπανού πρεσβευτή στην Αθήνα Juan Ramón Martinez Salazar, "όνειρο ζωής για τον ίδιο, πολιτιστική γέφυρα για την Ελλάδα και την Ισπανία", όπως είπε και με γέμισε χαρά! ;)

Η έκθεση, για καλή μου τύχη, θα κρατήσει μέχρι και τις 5 Γενάρη!!! :)

Συναυλία μπαρόκ

Ελπίζω κάποιοι από σας να απολαύσατε και το ισπανικό συγκρότημα «La Reverencia» που έδωσε στους χώρους του μουσείου συναυλία με μουσικά έργα που ανάγονται στο 16ο και 17ο αιώνα, που θεωρείται ότι ανήκουν στις περιόδους της Αναγέννησης και του Μπαρόκ.

Εξαιρετική πρέπει να πούμε η επιλογή του συγκεκριμένου συγκροτήματος. Εύγε στους διοργανωτές και κυρίως στον Ισπανό πρεσβευτή της Αθήνας Juan Ramón Martinez Salazar.

Οι ακόλουθοι συνθέτες είναι κάποιοι από αυτούς που επέλεξαν να μας γνωρίσουν. Ο Francisco Peñalosa, που γεννήθηκε στην Talavera de la Reina το 1470 και πέθανε στη Sevilla το 1528. Ο Diego Ortiz, που γεννήθηκε στο Toledo το 1510 και πέθανε στη Nαpoles εξήντα χρόνια αργότερα. Ο διάσημος Bartolomeo de Selma y Salaverde, γεννημένος κάπου στην Ισπανία ανάμεσα στο 1580 και 1590 και πέθανε στην Αυστρία ή την Πολωνία το 1638. Ο Carlos Patiño, γεννημένος στη Santa María del Campo Rus, στην Cuenca, το έτος 1600, και απεβίωσε στη Madrid το 1675 και ο Tomαs de Torrejσn y Velasco, που γεννήθηκε στο Villarrobledo το 1644 και πέθανε στη Lima το 1728.

26 σχόλια:

μαριάννα είπε...

.
.
.
.
.
.

Το συγκρότημα των La Reverencía, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά!
Αξίζουν πολύ οι δίσκοι τους. Ελπίζω να υπάρχουν στην Ελλάδα.

night blue είπε...

Kalimera, kyria Giteytria! :-) Pigaine sto blog mou na akouseis ena apo ta kainoyrgia tragoudia tis Alkistis. Kati mou leei oti tha sou aresei...

μαριάννα είπε...

@ vain

Έρχομαι... ;)

Μαύρος Γάτος είπε...

Την είδα χτες! Καταπληκτική ταινία. Ο Λαζόπουλος και η Ματσούκα εξαιρετικοί στους ρόλους τους, και μην ακούς. Ελπίζω ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου μόλις τους δεις (ζήλια, ζήλια!!!!)

Σ;))))

μαριάννα είπε...

@ Μαύρος Γάτος

Είσαι ένα σαδοπαλιόγατο! Έχε χάρη που σ' αγαπάω για όλα τα υπόλοιπα! ;) (επίτηδες δε λέω γιατί σ' αγαπάω... να σκάσουν οι γάτες που σε περικεντρίζουνε να σε τρελάνουνε στις ανακρίσεις, τί σου βρίσκω εγώ;)
Αλήθεια ήταν καλό ε; Πολύ χαίρομαι. Και για τους ηθοποιούς! Μπράβο! Γι αυτό ζήτησα τη γνώμη του κοινού :) γιατί με τους κριτικούς δεν έχω καλή σχέση. Με του πιο πολλούς. Κι επειδή εσένα σε εμπιστεύομαι, χαίρομαι που σου άρεσε και έχεις θετική άποψη.

Φιλιά πολλά γατάκι μου!

melomenos είπε...

δεν χορταίνω να διαβάζω τις αναλύσεις σου και περιγραφές σου
τα δένεις όλα πολύ όμορφα!
καλό σου σαββατοκύριακο

Αλεξάνδρα είπε...

Εμένα πάλι μου αρέσουν πολύ οι παρουσιάσεις σου!

Και δεν σου είπα πολύ καλή η ταινία "Πρώτη Φορά Νονός" απ΄ότι μου είπε η νύφη μου η τυχερή που ήταν στην πρεμιέρα!

Λέω να κανονίσω σύντομα (σήμερα ίσως;) να δω την ταινία του El Greco.

Φιλιά πολλά
και είχες δίκιο στο σχόλιό σου. Πολλές φορές αν και διαβάζω τις αναρτήσεις ειλικρινά δεν προλαβαίνω να απαντήσω. Κι ας στεναχωριέμαι...

Γουφ είπε...

ουτυχε καποτε πουχα βρεθει στην κρητη, να δω αυτο που δειχνουν σαν σχολειο του ελ γκρεκο και σενα αλλο χωριο, το σπιτι του. το ερωτημα για μενα ειναι κατα ποσον ο ελ γκρεκο ηταν χριστιανος, δηλαδη πιστός.

Juanita La Quejica είπε...

Αν σου πω τώρα ότι από χθες προσπαθούσα να κανονίσω με 2 φίλους να πάμε το Σάββατο στην έκθεση θα με πιστέψεις;
Αλλά... οι ώρες λειτουργίας στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης είναι απαράδεκτες. Πού απευθύνονται; Κλειστά όλα τα απογεύματα πλην ενός, καθώς και τις Κυριακές. Άρα; Ένα Σάββατο μόνο μένει για όσους δεν γυρνούν σπίτι πριν τις 6-7 από τις δουλειές τους.

Vrakas Kostas είπε...

Τι ειναι Τεχνη;Τι ειναι Κυκλαδες;Τι ειναι Μουσειο;Τι ειναι Ισπανια;Τι ειναι Αναγεννηση;Τι ειναι μπαροκ;Ποιοι ειναι αυτου του... La Reverencia; και ποιος επιτελους ειναι αυτος ο..El Greco!!!
Που βρισκομαι; Τι θελω εγω εδω μεσα;
Χαθηκα!!Βοηθειααααα Μαριαννααααα!!!!
Φιλιαααααααα!!και χααααααανομαι!!!

μαριάννα είπε...

@ melomenos

Μάτια μου γλυκά! Με το μέλι στο στόμα πάντα! Να είσαι καλά παλικάρι μου να μας χαρίζεις τα όμορφα που έχεις στην ψυχή σου, μέσα από τις λέξεις σου, μέσα από τα ποστ σου, μέσα από τα γλυκά σου σχόλια, μέσα από τις νεράιδες σου!

Πολλά φιλιά!

μαριάννα είπε...

@ Αλεξάνδρα

Ανυπομονώ για την κριτική σου φιλενάδα. Ζηλεύω βέβαια... αλλά θα κάνω υπομονή. ;)

Φιλιά!!!!!

μαριάννα είπε...

@ γούφας

Καλέ μου γούφα, βάζεις πολύ μεγάλο ερώτημα. Και ποιός θα μπορούσε να το απαντήσει; Πάντως από μαρτυρίες που έχουν καταγραφεί, βασανιζόταν πολύ. Κλεισμένος μέσα στο υπόγειο για πολλές μέρες, με το κομποσκοίνι, συχνά χωρίς να θέλει να φάει, προσπαθούσε κοιτώντας από το μικρό παραθυράκι τον ουρανό, να επικοινωνήσει με το Θεό και να πάρει απάντηση στα ερωτήματα που τον βασάνιζαν. Προφανώς αμφιβολίες πολλές και για πολλά και για τις οποίες ένιωθε τύψεις και αυτοβασανιζόταν. Αυτά λένε οι βιογραφίες και οι καταθέσεις της Χερώνυμα και των ανθρώπων που ήταν κοντά του...

μαριάννα είπε...

@ Juanita La Quejica

Αν σου πω ότι έχω αναγκαστεί να ξανακάνω ταξίδι, γιατί μονίμως πέφτω σε συντηρήσεις ή ανακαινίσεις μουσείων ή του σπιτιού του Ελ Γκρέκο; Άσε που στη Μαδρίτη έχω φάει κάτι ώρες σε ουρές και στο Πράδο και στο Τύσσεν και βεβαίως έχω ρίξει τα καντήλια της ζωής μου με τα ωράρια των μουσείων και των μνημείων. Τις δύο τελευταίες φορές στη Μαδρίτη στάθηκε αδύνατον να μπούμε στο Παλάθο Ρεάλ. Ούτε η κόρη μου μπόρεσε να το δει το Μάη, ούτε μια φίλη Ελβετίδα το Φλεβάρη. Εκεί που έσκασα δε, είναι που με την κόρη μου το Μάη, 15 μέρες πριν!!!!!!! ΔΕΝ βρήκαμε εισιτήριο για την Αλάμπρα!!!!!!!! Της έδειξα την Αλάμπρα από το Αλμπαϋθίν!!!! Έλεος!!! Τί να σου πω... Το πόσο σε νιώθω δε λέγεται!:)

μαριάννα είπε...

@ vrakas kostas

Τί έπαθες καλέ μου; Πού βρίσκεσαι; Πήγες Γρανάδα; Ήρθες; Τί;
Χάθηκες; Πού; Εδώ; :)))))

Φιλιά πολλά!!!!

Cle Petridou είπε...

Είχα δει τον Καβάφη και συμφωνώ μαζί σου για όσα λες.
Μόλις δω τον Γκρέκο, θα ου γράψω.
Καλό πρωινό Κυριακής!

Antoine είπε...

Ελπίζω να καταφέρω να έρθω στην Αθήνα για να δω το Γκρέκο.

μαριάννα είπε...

@ για την αρλέτα

Να είσαι καλά Κλέλια μου!
Περιμένω τις εκτιμήσεις σου, αν και ο μαυρόγατος με καθησύχασε αρκετά ;)

Φιλάκια κοπέλα μου!

μαριάννα είπε...

@ Antoine

Τί να σου πω αγόρι μου... Τί να πω σε όλους σας... Με κατασυγκινήσατε! Το μπλογκ σας είναι ένας Παράδεισος νεανικής μοσχοβολιάς! Άρωμα ποιότητας με συνεπήρε με το που μπήκα...
Να είστε καλά πουλιά μου! Είθε τα φτερά σας, ορθάνοιχτα πάντα να σας οδηγούν όλο και πιο ψηλά! Και να μην αφήσετε ποτέ, να σας τα κάψουν ή να σας τα τσακίσουν, άνθρωποι αδαείς!

Seize the Day! Carpe diem! Άδραξε τη μέρα!
;)

Φιλιά και στους 4!!!
Πολύ σας αγαπώ!!!

Γουφ είπε...

κοιτα, δεν εγραψα τυχαία το πρωτο μερος του σχόλιού μου πριν περάσω στο δευτερο, στην ερωτηση. Αν επισκεφτεις και τα δυο μερη, που γεννηθηκε, μεγαλωσε, και φοιτησε, θα αντιληφθεις την χαοτική διαφορα αναμεσα στην ελευθερη φυση της μεσόγειας κρητης και της οποιας ορθοδοξίας υπηρχε τοτε στον τοπο αφενός, και στο περιβαλλον που μετεπειτα σταδιοδρομισε, αφ ετέρου εξ αλλου καλες ερωτησεις ισως να ειναι αυτες που δεν μπορουν και να απαντηθούν.
ΥΣ ουτε πιστος ειμαι ουτε ορθοδοξος

night blue είπε...

Perna apo to spitaki mou na akouseis kati wraio.

Juanita La Quejica είπε...

Σοβαρά; Κρίμα!
Υπέροχα βέβαια και στο Σακρομόντε και πιο κάτω στο Αλμπαϊθίν... αλλά... να είστε εκεί και να μην μπορείτε να πάρετε μια μικρή γεύση; Τόσος κόσμος ε;
Εμείς πάλι με τον Greco στην Ισπανία είμασταν γενικά τυχεροί. Αν και για να πω την αλήθεια, δεν είναι το είδος τέχνης που μιλά μέσα μου, αλλά με γεμίζει σίγουρα με σεβασμό.

μαριάννα είπε...

@ γούφας

Δε διαφωνώ για τις ερωτήσεις. Αυτές μου αρέσουν και μένα, που μας βάζουν να σκεφτόμαστε. Κι ας μην υπάρξει σαφής απάντηση.

ΥΓ. Ούτε κι εγώ. Και τί κέρδισα ρε γούφα; Σάμπως εκτίμησε κανείς την απιστία μου; :ΡΡΡ

μαριάννα είπε...

@ Juanita La Quejica

Συμφωνώ για Σακρομόντε και Αλμπαϋθίν, αλλά να είσαι απ' έξω και να μην μπεις μέσα... Και δεν με ένοιαζε για μένα γιατί εγώ έχω πάει πολλές φορές και πάω συχνά. Για τη μικρή μ' ένοιαζε. Ξέρεις όταν πηγαίνω Ισπανία, είναι περίοδος που έχω διακοπές στην Ελβετία. Διακοπές καθολικών. Τότε ταξιδεύει όλη η Ευρώπη. Τον δε Μάη μου είπαν οι φίλοι μου και όντως το είδα την ημέρα που πήγαμε, κάνουν εκδρομές στην Αλάμπρα τα ισπανικά σχολεία, από όλη την Ισπανία. Διήμερες, τριήμερες κτλ. Ήταν τίγκα στα πούλμαν και στο παιδοπούλι.
Με τον Ελ Γκρέκο εγώ έχω άρρωστη σχέση από μικρή. Υπνωτίζομαι. Στο εκκλησάκι του Σάντο Τομέ, έχω περάσει ώρες. Ενώ λατρεύω τους ιμπρεσσιονιστές και κάποιους άλλους μεμονωμένους, άσχετα από ρεύματα, όπως Κλιμτ, Σίσλεϋ, Νταλί, Πικάσο, Γκόγια, Τιτσιάνο κ.ά. όταν βλέπω Θεοτοκόπουλο, μαγνητίζομαι.

μαριάννα είπε...

@ vain

Υπέροχο! Ευχαριστώ...

Ανώνυμος είπε...

Η ταινία πάντως είναι εξαιρετική - μου άρεσε πολύ και αξίζει να τη δείτε . Δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από αντίστοιχες ξένες παραγωγές . Πιστεύω ότι θα έχει επιτυχία κι όχι μόνο στην Ελλάδα . Μπορεί να τη δείτε και για Οσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας .
charm/man