Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Antonio Gamoneda: Εγώ δεν μπαίνω μέσα σου για να χάνεσαι κάτω απ' τη δύναμη του έρωτά μου...





Να είμαι μέσα σου

Εγώ δεν μπαίνω μέσα σου για να χάνεσαι
κάτω απ' τη δύναμη του έρωτά μου'
εγώ δεν μπαίνω μέσα σου για να χάνομαι
στην ύπαρξή σου ούτε στη δική μου'
εγώ σ' αγαπώ και λειτουργώ μέσα στην καρδιά σου
για να ζω με τη φύση σου,
για να επεκταθείς μες στη ζωή μου.
Ούτε συ ούτε εγώ. Ούτε συ ούτε γω.
Ούτε τα σκόρπια μαλλιά σου αν και τ' αγαπώ τόσο.
Μόνο αυτή η σκοτεινή συντροφιά.

Τώρα
νιώθω την ελευθερία.

Σκόρπισε τα μαλλιά σου.
Σκόρπισε τα μαλλιά σου.


Antonio Gamoneda
Βραβείο Cervantes 2006
Μετ. Μαριάννα Τζανάκη







Άφησε ελεύθερα τα χέρια μου...

Άφησε ελεύθερα τα χέρια μου
και την καρδιά μου, άφησε ελεύθερη!
Άφησε τα δάχτυλά μου να τρέξουν
στους δρόμους του κορμιού σου.
Το πάθος - αίμα, φωτιά, φιλιά -
με ανάβει με φλόγες τρεμάμενες.
Αχ, εσύ δεν ξέρεις τί είναι αυτό!

Είναι η τρικυμία των αισθήσεών μου
παραδομένη στην ευαίσθητη ζούγκλα των νεύρων μου.
Είναι η σάρκα που κραυγάζει με τις πύρινες γλώσσες της!
Είναι η πυρκαγιά!
Κι εσύ είσαι εδώ, γυναίκα, σαν ένα ανέπαφο ξύλο
τώρα που πετάει ολόκληρη η καμμένη μου ζωή
προς το κορμί σου το γεμάτο με άστρα, όπως η νύχτα!

Άφησε ελεύθερα τα χέρια μου
και την καρδιά μου, άφησε ελεύθερη!
Εγώ μόνο σ' επιθυμώ, σ' επιθυμώ μόνο!
Δεν είναι έρωτας, είναι επιθυμία που καίγεται και σβήνει,
είναι καταιγισμός από ορμές,
πλησίασμα του αδύνατου,
αλλά υπάρχεις εσύ,
υπάρχεις για να μου τα δώσεις όλα,
και για να μου δώσεις αυτό που έχεις ερχόμενη στη γη -
όπως ήρθα κι εγώ για να σε περιέχω,
και για να σ'επιθυμώ,
και για να σε δεχτώ!

Pablo Neruda
Μετ. Μαριάννα Τζανάκη

12 σχόλια:

xrysoula_ v είπε...

Αλήθεια. Απαντοχή. Προσμονή. Πόθος, πάθος και πλήρης αποδοχή της ελεθερίας του αέναου έρωτα.

Χαίρομαι που μπορώ να ζω, μόνο για να απολαμβάνω αυτούς τους στίχους, Μαριάνα.

Να είσαι πάντα καλά.

Μόλις πριν, έβλεπα στην ΕΤ2 τον Τίτο Πατρίκιο, που τόνισε ότι η μαγεία του έρωτα αρχίζει όταν ο καθένας μας επιστρέφει στον εαυτό του. Μόνος πια.

Ανώνυμος είπε...

Καλό μήνα. Να είσαι καλά. Ευχαριστώ γιατί με τα γραπτά σου και τις μουσικές σου επιλογές, προσθέτεις μια όμορφη πινελιά στη ζωή μου.

Πρεσβύωψ

Juanita La Quejica είπε...

Καλό Μήνα!
Ξεκίνησες με τον καλύτερο τρόπο!

μαριάννα είπε...

Χρυσούλα μου κι εγώ τον είδα τον Πατρίκιο. Απολαυστική όλη η βραδιά μαζί του.

Και πόσες αλήθειες ειπώθηκαν και για τον έρωτα και για την ποίηση.

Όσο για τους στίχους του Γκαμονέδα και του Νερούδα... μεταφράζω και γίνομαι ένα μαζί τους. Κυριολεκτικά. Μαγεία!

Καλό μήνα να έχουμε! Ποιητικό!

μαριάννα είπε...

Πρεσβύωψ

Καλό μήνα καλέ μου φίλε! Η χαρά είναι δική μου που καταφέρνουμε να ακούμε και να διαβάζουμε παρέα, από όλες τις γωνιές του κόσμου, πίνοντας τον καφέ μας... Απίστευτη τύχη!

μαριάννα είπε...

Εσύ να δεις Χουανίτα μου! Με ταξίδεψες πάλι. Θα επανέλθω όμως... για να απολαύσω τα βίντεο.

Καλό μήνα κι από 'δω!

Μηθυμναίος είπε...

Τώρα καταλαβαίνω, Μαριάννα μου, γιατί οι επιλογές σου και οι μεταφράσεις σου με συναρπάζουν. Το είπες: «γίνεσαι ένα μαζί τους»…
Μάλιστα!

νασειχα είπε...

Σπάνια οι άνθρωποι δεν υπερσκιάζουν το αντικείμενο του πόθου τους και ακόμα σπανιότερα δεν χάνουμε τον εαυτό μας μέσα στον έρωτα. Η αδύναμία και η δύναμη είναι η μόνη σίγουρη αλληλουχία στον έρωτα.
Καλημέρα και καλό μήνα
Νασείχα

Dee Dee είπε...

Θα αποχωρησω σιωπηλα γιατι διαφορες καταστασεις με κρατησαν μακρυα απο ο,τι περιγραφεις τοσο ομορφα με τις μεταφρασεις σου :)

Ακομα ονειρευομαι κι εχω την πιστη οτι ειναι, οπως λενε, σαν το ποδηλατο και δεν ξεχνιεται :)

Καλο απογευματακι Μαριαννα μου!

μαριάννα είπε...

Μηθυμναίος

Στράτο μου να είσαι καλά! Μάλλον όμως μας συναρπάζουν τα ίδια ποιήματα. Έχουμε και οι δυο την ίδια αγάπη κι αδυναμία σε συγκεκριμένο είδος ποίησης. ;)

Φιλιά και καλησπέρες!

μαριάννα είπε...

νασείχα

Σωστά. Όποιος όμως ξέρει το μυστικό, ζει την υπέρτατη ευτυχία. Τον απόλυτο έρωτα. Υπήρξαν τέτοιοι έρωτες...

Φιλιά! Καλό μήνα!

μαριάννα είπε...

Dee Dee

Όχι μόνο δεν ξεχνιέται, αλλά όλο και καλύτερα είναι... Όπως κάθε τι ακριβό και πολύτιμο! ;)

Ετοιμάσου να ζήσεις τον έρωτα σε δεύτερο χρόνο. :)

Φιλιά! Καλό μήνα!